Kampania pod hasłem: „Czy wiesz, że…”
21.06.2021
1. Cele kampanii:
1) Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:
· NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
· NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
· NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara.
· HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
· Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.
2) Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:
· Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
· Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/
3) Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:
· strona Krajowego Centrum ds. AIDS: https://aids.gov.pl/
· Poradnia Internetowa HIV/AIDS: poradnia@aids.gov.pl
· bezpłatny Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448.
2. Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:
· 18 – 34 lata
· 35 – 49 lat
Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca zamieszkania.
Grupą docelową kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia są włączone do Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce”, mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.
Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.
3. Zaplanowane działania:
1) Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m, umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:
· termin: 16-30.06.2021 r.
· liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego).
2) Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.
· termin: 16-30.06.2021 r.
· fanpage KC ds. AIDS na portalu Facebook: https://www.facebook.com/kcaids
4. Materiały graficzne:
1) 5 plakatów informacyjno-edukacyjnych – w załączeniu.
Materiały
Plakat_basenPlakat_basen.jpg 0.49MB Plakat_kichanie
Plakat_kichanie.jpg 0.62MB Plakat_komar
Plakat_komar.jpg 0.50MB PLAKATY_SEX
PLAKATY_SEX-1.jpg 0.52MB PLAKATY_STIs
PLAKATY_STIs-1.jpg 0.60MB