W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

  1. Podstawa prawna:
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
  2. Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków:  Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Białogardzie przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w poniedziałek w godz. 15:00 - 16:00

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.

 

Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

  1. Skargi i wnioski muszą zawierać:
    • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
    • adres wnoszącego

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
    • pisemnie
    • telegraficznie
    • za pomocą dalekopisu
    • telefaxem
    • pocztą elektroniczną
    • za pośrednictwem platformy e-PUAP
    • ustnie do protokołu
  2. Terminy załatwiania skarg i wniosków:
    Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Białogardzie załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
  3. Tryb odwoławczy:
    Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Białogardzie właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki  Inspektor Sanitarny w Szczecinie, adres: ul. Spedytorska 6/7, 70-632 Szczecin.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.08.2021 20:17 Paweł Brzęczek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Brzęczek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 10.0 18.04.2024 14:09 Piotr Górski
Skargi i wnioski 9.0 22.06.2023 14:12 Mateusz Grzywacz
Skargi i wnioski 8.0 19.05.2023 08:51 Mateusz Grzywacz
Skargi i wnioski 7.0 19.05.2023 08:48 Mateusz Grzywacz
Skargi i wnioski 6.0 27.04.2023 08:52 Mateusz Grzywacz
Skargi i wnioski 5.0 29.12.2022 17:20 Paweł Brzęczek
Skargi i wnioski 4.0 07.11.2022 14:44 Paweł Brzęczek
Skargi i wnioski 3.0 21.05.2022 21:02 Paweł Brzęczek
Skargi i wnioski 2.0 25.08.2021 20:17 Paweł Brzęczek
Skargi i wnioski 1.0 25.08.2021 20:17 Paweł Brzęczek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}