W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

31 Maja 2024r. Światowy Dzień bez Tytoniu

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Biłgoraju  informuje, że każdego roku 31 maja obchodzony jest jako Światowy Dzień bez Tytoniu.

W bieżącym roku dzień ten przypada w piątek tegoroczne hasło brzmi:

               

                  „Ochrona dzieci przed ingerencją przemysłu tytoniowego”.

 

Światowy dzień bez tytoniu 2024 wyróżnia się szczególną inicjatywą – daje głos młodym ludziom na całym świecie, którzy nawołują rządy do ochrony przed taktykami marketingowymi przemysłu tytoniowego.

 

Temat tegorocznego światowego dnia bez tytoniu, podkreśla świadomość na temat szkodliwego wpływu przemysłu tytoniowego na młodzież. Młodzi ludzie są szczególnie narażeni na manipulacje firm tytoniowych, które widzą w nich przyszłych, lojalnych klientów.

 

Celem kampanii Światowego Dnia bez Tytoniu 2024 jest zwrócenie uwagi na manipulacyjne praktyki przemysłu tytoniowego, który celowo kieruje swoje produkty do młodzieży.

Firmy tytoniowe stosują manipulacyjne techniki marketingowe, w tym reklamy w mediach      społecznościowych i na platformach streamingowych, aby przyciągnąć młodych ludzi.

Dzieje się to dlatego, że przemysł tytoniowy potrzebuje nowych klientów, aby zastąpić tych, którzy umierają lub rzucają palenie.

 

Od lat strategią tej branży jest pozyskiwanie nowych, młodych, szybko uzależniających się użytkowników na wiele lat. Dzieci używają e-papierosów częściej niż dorośli we wszystkich regionach świata. Globalnie szacuje się, że 37 milionów młodych ludzi w wieku13-15 lat używa tytoniu. To zjawisko wymaga natychmiastowej reakcji, aby zapobiec dalszemu wzrostowi liczby, uzależnionych młodych osób i chronić przyszłe pokolenia.

Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, dyrektor generalny WHO podkreśla, ze „historia powtarza się, ponieważ przemysł tytoniowy, próbuje sprzedać tę samą nikotynę dzieciom w różnych opakowaniach”. Branża tytoniowa, aby uchronić i zwiększać swoje zyski, atakuje szkoły nowymi produktami, o kuszących smakach, takich jak słodycze i owoce, tymczasem badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że ponad 70 % młodych użytkowników e- papierosów zrezygnowałyby z nich, gdyby produkty były dostępne tylko w smaku tytoniu.

Te branże celowo projektują produkty i wykorzystują strategie marketingowe, które przemawiają bezpośrednio do dzieci.- powiedział dr Ruediger Krech, dyrektor WHO ds. Promocji Zdrowia. Użycie przyjaznych dzieciom smaków, takich jak kolorowe cukierki i guma bąbelkowa, w połączeniu z eleganckimi kolorowymi wzorami na opakowaniach, które przypominają zabawki, jest rażącą próbą uzależnienia młodych ludzi od tych szkodliwych produktów.

 

Te oszukańcze taktyki wskazują na potrzebę wzmocnienia przepisów, aby chronić młodych ludzi przed uzależnieniem się do dawno znanej i szkodliwej nikotyny.

 

Przemysł tytoniowy wydaje co roku 8 miliardów dolarów na różne formy reklamy wpływające na decyzje młodych ludzi.

 

Obchody tego dnia stanowią doskonałą okazję do zrozumienia, jakie konkretne kroki możemy podjąć w walce z epidemią tytoniową. Edukacja i świadomość odgrywają tutaj kluczową rolę.

Informowanie młodzieży o zagrożeniach związanych zarówno z paleniem tytoniu jak i używaniem e- papierosów jest niezbędna, aby mogli podejmować świadome decyzje dotyczące własnego zdrowia.

 

   Zachęcamy do włączenia się w działania propagujące zdrowy styl życia bez nałogów.

{"register":{"columns":[]}}