Zadania sekcji
- nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy w celu ochrony zdrowia pracowników przed negatywnym wpływem czynników szkodliwych i uciążliwych występujących w miejscu pracy (chemicznych, biologicznych, rakotwórczych, fizycznych), a w szczególności w celu zapobiegania występowaniu chorób zawodowych,
- przeprowadzanie postępowań wyjaśniających i postępowań administracyjnych
w I instancji dotyczących chorób zawodowych i nadzoru nad zakładami pracy, - nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących produkcji, wprowadzania
do obrotu i stosowania w działalności zawodowej substancji chemicznych i ich mieszanin, - egzekwowanie obowiązków wynikających z rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 REACH w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń
w zakresie chemikaliów, - kontrola przestrzegania przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz stosowania produktów biobójczych
w działalności zawodowej, - nadzorowanie wprowadzania do obrotu prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3 oraz ich stosowania w działalności zawodowej,
- nadzorowanie wprowadzania do obrotu i stosowania w działalności zawodowej produktów kosmetycznych,
- podejmowanie działań w ramach systemu RAPEX dotyczących produktów kosmetycznych,
- kontrola przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu detergentów,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów i zasad BHP podczas prac usuwania bądź zabezpieczania wyrobów zawierających azbest,
- kontrola w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych,
- prowadzenie działań mających na celu promocję zdrowego stylu życia w miejscu pracy,
- kontrola przestrzegania przepisów dotyczących zakazu wytwarzania i wprowadzania
do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych, - realizacja zadań związanych z przeciwdziałaniem wprowadzania do obrotu środków zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych – sprawozdawczość, monitoring, prowadzenie i uzupełnianie bazy SMIOD,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów z zakresu legalnego zastosowania nowych substancji psychoaktywnych,
- prowadzenie rejestru przypadków zatruć środkami zastępczymi lub nowymi substancjami psychoaktywnymi, w tym zgonów.