W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Pracy

Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy

Nadzór nad warunkami środowiska pracy

1. Kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w zakładach pracy,

2. Kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,

3. Kontrola przestrzegania zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych.

4. Kontrola przestrzegania przez podmioty przepisów dotyczących wywozu i przywozu oraz obrotu prekursorami kategorii 2 i 3,

5. Kontrola zakładów pracy stosujących w działalności zawodowej substancje chemiczne i ich mieszaniny, czynniki lub procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy,

6. Kontrola przestrzegania przepisów ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach oraz ustawy o produktach biobójczych przez osoby wprowadzające substancje chemiczne i ich mieszaniny oraz produkty biobójcze do obrotu i stosujące je w działalności zawodowej,

7. Kontrola w zakresie przestrzegania obowiązków dotyczących wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów,

8. Kontrola przestrzegania warunków i ograniczeń wprowadzania do obrotu i stosowania oraz właściwości środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne,

9. Kontrola stanowisk pracy, na których pracownicy narażeni są na szkodliwe czynniki biologiczne,

10. Prowadzenie postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w administracji,

11. Uczestnictwo w ogólnopolskim systemie powiadamiania o stwierdzonych naruszeniach przepisów prawnych dotyczących obrotu chemikaliami,

12. Uczestnictwo w projektach sieci CLEEN,

13. Ocena bezpieczeństwa sanitarnego powiatu,


Prowadzenie postępowania w sprawie chorób zawodowych

1. Prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych w sprawie chorób zawodowych,

2. Sporządzanie ocen narażenia zawodowego w związku z podejrzeniem choroby zawodowej,

3. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji o stwierdzaniu choroby zawodowej lub o braku podstaw do jej stwierdzenia.

{"register":{"columns":[]}}