Ergonomiczne stanowisko pracy ucznia
Dostosowanie mebli edukacyjnych do zasad ergonomii dziecka/ucznia w placówkach przedszkolnych/szkolnych.
Obowiązek prawidłowego dostosowania mebli szkolnych do zasad ergonomii wynika
z § 9 ust. 2 i ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach
i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1604) oraz Normy PN-EN 1729-1:2016 Meble - Krzesła
i stoły dla instytucji edukacyjnych.
Meble w przedszkolach/szkołach powinny być odpowiednio oznakowane. Jest to bardzo ważne, ponieważ prawidłowe i widoczne oznakowanie mebli edukacyjnych, ułatwia odpowiednie zestawienie mebli oraz umożliwia sprawny dobór przez ucznia stanowiska dostosowanego do jego wzrostu. Wszystkie meble powinny być oznakowane w sposób trwały
i widoczny numerem lub kolorem oznaczającym jego wysokość. Zestaw mebli powinien posiadać tę samą cechę – nr/kolor stolika musi odpowiadać nr/kolorystyce krzesła, zgodnie
z obowiązującą Normą.
Materiały
ErgonomiaErgonomia.jpg 0.09MB