W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

20.07.2021

  1. Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2024 r. poz. 572.)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

  1. Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Choszcznie przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w środy w godz. 15:00 - 16:00 .

  1. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. 

Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

  1. Skargi i wnioski muszą zawierać imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego oraz adres wnoszącego

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następujący sposób: pisemnie, telefaxem, pocztą elektroniczną, za pośrednictwem platformy e-PUAP lub ustnie do protokołu.
  2. Terminy załatwiania skarg i wniosków:

Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Choszcznie załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

  1. Tryb odwoławczy:

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Choszcznie właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Szczecinie, 70-632 Szczecin, ul. Spedytorska 6/7.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.05.2024 14:18 Waldemar Lipiński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Magdalena Król-Kaszak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 2.0 21.05.2024 12:23 Waldemar Lipiński
Skargi i wnioski 1.0 20.05.2024 14:18 Waldemar Lipiński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}