Klauzula Informacyjna
KLAUZULA INFORMACYJNA
POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W CZARNKOWIE
W wykonaniu obowiązku określonego w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r.(dalej: Rozporządzenia (UE) 2016/679) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych informuję:
- Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Czarnkowie, będący jednocześnie Dyrektorem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Czarnkowie działającej jako podmiot leczniczy wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w księdze rejestrowej prowadzonej przez Wojewodę Wielkopolskiego pod numerem 000000023913.
Dane kontaktowe Administratora:
ul. Zamkowa 8, 64-700 Czarnków,
tel.: 67 255 22 40, adres e-mail: sekretariat.psse.czarnkow@sanepid.gov.pl,
strona internetowa: www.gov.pl/web/psse-czarnkow, skrytka w ePUAP: /psseczarnkow/SkrytkaESP
- Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować do Inspektora Ochrony Danych na adres e-mail: iod.psse.czarnkow@sanepid.gov.pl.
- Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przetwarzane są w następujących celach:
- Realizacji zadań przypisanych organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na mocy ustawy z dnia
14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i innych ustaw szczególnych oraz aktów wykonawczych. - Realizacji zadań przypisanych podmiotowi leczniczemu.
Podanie danych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnionym na mocy przepisów prawa.
- Podstawa prawna przetwarzania danych wynika w szczególności z:
- ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy;
- ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach;
- ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych;
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii;
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia;
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia;
- ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r w sprawie chorób zawodowych;
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 grudnia 2019 r. w sprawie zgłaszania podejrzeń i rozpoznań zakażeń, chorób zakaźnych oraz zgonów z ich powodu;
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 marca 2014 r. w sprawie biologicznych czynników chorobotwórczych podlegających zgłoszeniu, wzorów formularzy zgłoszeń dodatnich wyników badań
w kierunku biologicznych czynników chorobotwórczych oraz okoliczności dokonywania zgłoszeń; - rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 czerwca 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru chorób zakaźnych oraz okresu przechowywania danych zawartych w tym rejestrze;
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 stycznia 2013 roku w sprawie współdziałania między organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Weterynaryjnej oraz Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych, które mogą być przenoszone za zwierząt na ludzi lub z ludzi na zwierzęta;
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami
i szczątkami ludzkimi.
- Realizacji umów i porozumień o charakterze cywilnoprawnym, których PSSE w Czarnkowie jest stroną i dochodzenia ewentualnych roszczeń z tym związanych (art. 6 ust. 1 lit. b i lit. f Rozporządzenia (UE) 2016/679).
- Realizacja obowiązku prawnego ciążącego na administratorze tzn. rozpatrzenia skargi, przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, postępowania administracyjnego, egzekucyjnego, na podstawie ustawy z dnia
14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej art. 6 ust. 1 pkt c) Rozporządzenia (UE) 2016/679. - Prowadzenia postępowań w sprawach o ukaranie (w tym nakładania grzywien w drodze mandatu) na podstawie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz prowadzenia dochodzeń na podstawie przepisów Kodeksu postępowania karnego w sprawach, gdzie takie kompetencje przyznano organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej art. 6 ust. 1 lit. e) Rozporządzenia (UE) 2016/679.
- Odbiorcą Pani(-a) danych osobowych będą organy państwowe w zakresie wykonywanych zadań, w szczególności:
- Inne, właściwe organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, inne organy administracyjne, samorządowe, sądy i organy ochrony prawa - jeżeli na mocy przepisów szczególnych Administrator zobowiązany jest do przekazania im danych osobowych bądź podmioty te uprawnione są do żądania udostępnienia takich danych.
- Inne strony bądź uczestnicy postępowań, którym na mocy przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.) przysługuje wgląd w akta prowadzonego postępowania.
- Dostawcy usług, z których korzysta Administrator celem zapewnienia możliwości wykonywania przez niego zadań (np. dostawcy usług teleinformatycznych, operatorzy pocztowi).
- Pani(-a) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, chyba, że będzie wynikać to z decyzji właściwego organu.
- Dane przetwarzane przez Administratora będą przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów aktów oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz przepisami o archiwizacji przez okres wynikający z ww. przepisów.
- Administrator informuje o prawie do:
- dostępu do Pani(-a) danych osobowych, (w zakresie zgodnym z art. 15 Rozporządzenia (UE) 2016/679).
- sprostowania Pani(-a) danych osobowych, (w zakresie zgodnym z art. 16 Rozporządzenia (UE) 2016/679).
- ograniczenia przetwarzania Pani(-a) danych osobowych, (w zakresie zgodnym z art. 18 Rozporządzenia (UE) 2016/679).
- sprzeciwu wobec przetwarzania Pani(-a) danych osobowych, (w zakresie wg art. 21 Rozporządzenia (UE) 2016/679).
- usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym) (w zakresie zgodnym z art. 17 Rozporządzenia (UE) 2016/679).
- przenoszenia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym) (w zakresie zgodnym z art. 20 Rozporządzenia (UE) 2016/679.
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym) (w zakresie zgodnym
z art. 7 ust. 3 Rozporządzenia (UE) 2016/679.
Korzystanie z uprawnień RODO nie dotyczy prowadzonego postępowania administracyjnego, w oparciu
o przepisy przewidziane przez Kodeks postępowania administracyjnego. Dostęp do akt postępowania czy sprostowania dokumentów znajdujących się w aktach postępowania realizowany jest w oparciu o zasady k.p.a.
Inaczej mówiąc zakres każdego z ww. praw oraz sytuacje, kiedy można z nich skorzystać wynikają z przepisów prawa. To, z jakiego prawa może Pan(i) skorzystać zależy od podstawy prawnej oraz celu przetwarzania danych osobowych.
- Przysługuje Pani(-u) prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych to jest do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe przetwarzane przez Administratora pozyskiwane są tak od stron i uczestników postępowania, wnioskodawców, petentów, jak i z publicznie dostępnych rejestrów, od innych organów, jak i od podmiotów, które na mocy odrębnych przepisów zobowiązane są przekazywać dane organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
W sytuacji, gdy dane pozyskiwane są od osoby, której dotyczą, ich podanie warunkuje wszczęcie postępowania w przedmiocie określonym w podaniu, wniosku, piśmie, wniesionych przez daną osobę, a przekazanie danych kontaktowych umożliwia udzielenie odpowiedzi.
- W ramach przetwarzania danych osobowych Administrator nie stosuje zautomatyzowanego przetwarzania, w tym profilowania (zgodnie z art. 22 Rozporządzenia (UE) 2016/679).
Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisam