W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

MIKROKLIMAT POMIESZCZEŃ SZKOLNYCH

MIKROKLIMAT POMIESZCZEŃ SZKOLNYCH

MIKROKLIMAT   POMIESZCZEŃ

SZKOLNYCH

 Na mikroklimat pomieszczeń maja wpływ :

  • temperatura powietrza
  •  wilgotność,
  • ruch powietrza

Temperatura w pomieszczeniach ,w których odbywają się zajęcia , co najmniej 180 C.  Zbyt wysoka temperatura prowadzi do przegrzania, a zbyt niska do obniżenia temperatury ciała, niedokrwienia skóry i zmniejszonej odporności  ogólnej organizmu.

Przebywanie ludzi w zamkniętych , zbyt rzadko wietrzonych  pomieszczeniach powoduje:

  • senność ,
  • zmęczenie ,
  • znużenie,
  • obniża się sprawność układu nerwowego.

Poprawę jakości powietrza w salach lekcyjnych można uzyskać poprzez intensywne wietrzenie w czasie przerwy ( szerokie otwieranie okien),a także uchylanie okien w razie potrzeby w czasie zajęć lekcyjnych. W pomieszczeniach źle wentylowanych w powietrzu unoszą się także mikroorganizmy chorobotwórcze m.in. roztocza , wirusy ,które niekorzystnie wpływają na zdrowie osób przebywających w tych pomieszczeniach ,szczególnie alergików.

Intensywne i częste wietrzenie ,kontrola temperatury,odkurzanie , przecieranie na wilgotno podłóg, regularne wycieranie parapetów na mokro pozwala na utrzymanie także odpowiedniej wilgotności pomieszczeń w okresie grzewczym. Zbyt suche powietrze działające na organizm przez długi czas powoduje utratę wody z organizmu, co przyczynia się do wysuszenia skóry ,błon śluzowych  zmniejsza  odporność organizmu.

Starając się stworzyć właściwy mikroklimat w salach lekcyjnych  wpływamy na  zdrowie i efekty uczenia się dzieci .

                                                                                                                   Małgorzata Kożuch

{"register":{"columns":[]}}