Sekcja Administracyjno-Gospodarcza
Do zadań realizowanych przez Sekcję Administracyjno-Gospodarczą należy:
- prowadzenie całości spraw związanych z gospodarką nieruchomościami Powiatowej Stacji;
- dbałość o właściwy stan sanitarny, porządkowy i techniczny pomieszczeń oraz posesji Powiatowej Stacji;
- opracowywanie planów, organizowanie i zabezpieczanie wykonawstwa, obsługi w zakresie remontów i inwestycji oraz opracowywanie stosownej sprawozdawczości;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz dokonywanie kasacji i fizycznej likwidacji;
- gospodarowanie środkami transportu, zapewnienie transportu samochodowego na potrzeby komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji;
- rozliczanie kosztów eksploatacyjnych samochodów będących własnością Powiatowej Stacji;
- nadzór nad wykonawcami usług w zakresie ochrony budynków i utrzymania czystości;
- realizacja zamówień wyłączonych ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie rejestrów zawartych umów oraz postępowań;
- opracowywanie planu zamówień publicznych;
- zaopatrywanie komórek organizacyjnych w niezbędne materiały i aparaturę;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi w sprawach jakości dostaw materiałów i usług;
- prowadzenie magazynku podręcznego i ewidencja ilościowa wydawanych materiałów;
- dokonywanie ocen i ustalanie potrzeb wyposażenia budynków, urządzeń i instalacji w urządzenia gaśnicze, alarmowe oraz podręczny sprzęt i środki gaśnicze;
- okresowe sprawdzanie stanu technicznego sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych, prawidłowego ich rozmieszczenia oraz nadzór nad prawidłową kontrolą i konserwacją sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych a także prowadzenie niezbędnej dokumentacji;
- nadzór nad archiwum zakładowym, które działa zgodnie z:
a) Instrukcją Kancelaryjną,
b) Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt;
- realizacja funkcji doradczych i kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach pracy;
- udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy z uwzględnieniem poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.