Główny Księgowy
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy - Główny Księgowy należy:
- organizacyjny i merytoryczny nadzór oraz kontrola nad prowadzeniem rachunkowości Powiatowej Stacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- podejmowanie decyzji w sprawie zaciągania przez Powiatową Stację zobowiązań finansowych i dokonywanie oceny celowości ich zaciągania w zakresie powierzonym przez Dyrektora Powiatowej Stacji;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad prowadzenia gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych w sposób zapewniający ich wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem;
- nadzór organizacyjny i merytoryczny nad pobieraniem, odprowadzaniem i poddawaniem procesowi windykacji dochodów budżetowych, zgodnie z trybem określonym w przepisach dotyczących zasad gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych;
- nadzór nad sporządzaniem sprawozdań finansowych Powiatowej Stacji;
- przeprowadzanie analizy wykonania środków budżetowych i pozabudżetowych;
- akceptacja pod względem finansowym umów zawieranych przez Powiatową Stację;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- obsługa systemu informatycznego Trezor w zakresie przewidzianym dla Powiatowej Stacji;
- w zakresie budżetu zadaniowego:
- monitorowanie wykonania planowanych wartości mierników oraz uaktualnianie planu,
- sporządzanie kart ewaluacji w zakresie wykonania mierników,
- ocena skuteczności i efektywności realizacji celów za pomocą przyjętych mierników.