Radca Prawny
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy - Radca Prawny należy:
- formalno-prawny nadzór nad działaniem poszczególnych komórek organizacyjnych;
- opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń, regulaminów, wzorów formularzy, projektów decyzji i postanowień i innych pism związanych z postępowaniem administracyjnym w sprawach prowadzonych przez komórki organizacyjne – udzielanie porad, opinii prawnych i wyjaśnień pracownikom Powiatowej Stacji z zakresu ich merytorycznej działalności;
- prowadzenie Rejestru Skarg i Wniosków;
- nadzór nad prawidłowością załatwiania skarg i wniosków;
- udzielanie instruktażu pracownikom Powiatowej Stacji w zakresie postępowania mandatowego;
- opracowywanie pozwów, środków zaskarżenia i innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami powszechnymi;
- reprezentacja Powiatowej Stacji lub Powiatowego Inspektora na rozprawach i innych posiedzeniach sądowych;
- przygotowywanie, na potrzeby Powiatowej Stacji, nowych wzorów formularzy, umów i innych dokumentów;
- informowanie Powiatowego Inspektora / Dyrektora Powiatowej Stacji o uchybieniach prawnych, stwierdzonych faktach istotnego naruszenia obowiązujących przepisów w toku działalności Powiatowej Stacji oraz ewentualnych skutkach tych uchybień i naruszeń;
- udzielanie informacji o obowiązujących przepisach prawnych;
- bieżące informowanie Powiatowego Inspektora, kierowników komórek organizacyjnych i osób zatrudnionych na samodzielnych stanowiska pracy o nowych przepisach prawnych i zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- sygnowanie pod względem formalno-prawnym projektów aktów prawa wewnętrznego wydawanych przez Powiatowego Inspektora /Dyrektora Powiatowej Stacji;
- sygnowanie pod względem formalno-prawnym projektów aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Inspektora w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- opracowywanie projektu statutu Powiatowej Stacji oraz zmian do statutu;
- opracowywanie projektu Regulaminu oraz zmian do Regulaminu;
- koordynowanie prac związanych z zatwierdzaniem Regulaminu oraz zmian do Regulaminu;
- bieżące aktualizowanie informacji ujętych w księdze rejestrowej;
- prowadzenie szkoleń dla komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji (wg zapotrzebowania), z przepisów prawa oraz sposobów rozwiązywania trudności wynikających z realizacji bieżących zadań statutowych;
- opracowywanie sprawozdania z przebiegu rozpatrywania skarg i wniosków;
- opracowywanie informacji o problemach w realizacji zadań statutowych oraz propozycji nowelizacji aktów prawnych w celu usprawnienia funkcjonowania PIS;
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Powiatowego Inspektora /Dyrektora Powiatowej Stacji.