Higiena Komunalna
Do zadań Stanowiska Pracy do Spraw Higieny Komunalnej należy w szczególności:
- Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu higienicznego obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, zakładów, instytucji, środków komunikacji publicznej oraz nieruchomości ze szczególnym uwzględnieniem:
- podmiotów wykonujących działalność leczniczą,
- obiektów i środków transportu publicznego,
- obiektów mogących negatywnie wpływać na zdrowie i życie ludzi,
- miejsc turystyczno-wypoczynkowych,
- obiektów usługowych.
- Nadzór sanitarny nad urządzeniami służącymi do zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi wraz z poborem próbek wody według obowiązującej procedury poborowej.
- Prowadzenie monitoringu parametrów grupy A i B dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi poprzez:
- sporządzanie harmonogramu i planu pobierania próbek wody,
- kompletowanie dokumentacji urządzeń wodnych,
- sporządzanie raportów i komunikatów,
- prowadzenie dokumentacji z zakresu monitoringu,
- szacowanie ryzyka zdrowotnego oraz dokonywanie prognoz,
- prowadzenie bazy danych Woda-Excel.
- Wydawanie ocen higienicznych dotyczących materiałów lub wyrobów używanych do uzdatniania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
- Nadzór nad pływalniami, kąpieliskami i miejscami okazjonalnie wykorzystywanymi do kąpieli oraz jakością wody w tych obiektach.
- Konsultacja projektów technologicznych urządzeń wodnych i preparatów do uzdatniania wody.
- Opracowywanie informacji i ocen dotyczących.
- jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz jakości wody w kąpieliskach, miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli oraz w pływalniach,
- stanu sanitarnego podmiotów wykonujących działalność leczniczą, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc turystyczno-wypoczynkowych na terenie powiatu.
- Zatwierdzanie systemu jakości badań laboratoriów zewnętrznych badających próbki wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz pobranej z kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli, na podstawie oceny dokumentacji i wyników kontroli.
- Koordynowanie nadzoru nad podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zagadnień: higieny komunalnej, epidemiologii, higieny pracy, higieny żywności i żywienia.
- Wydawanie opinii sanitarnych podmiotom na wniosek w zakresie spełnienia wymagań sanitamo-higienicznych i technicznym dla pomieszczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Wydawanie opinii podmiotom na wniosek w zakresie, o którym mowa w art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
- Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących postępowania ze zwłokami, w tym prowadzenie postępowania w sprawie zezwoleń na ekshumację oraz przewóz zwłok i szczątków.
- Prowadzenie działalności kontrolnej w zakresie, o którym mowa w art.4 ust. 1 pkt 11 oraz w art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
- Prowadzenie i aktualizacja systemu monitoringu jakości wody w kąpieliskach, w tym internetowego serwisu kąpieliskowego;
- Dokonywanie weryfikacji, czy materiał lub wyrób stosowany do dystrybucji wody nie uwalnia do wody niebezpiecznych substancji lub substancji, które w inny sposób negatywnie wpływają na jakość wody.
Materiały
Wniosek na ekshumacje i przewóz zwłokWniosek_na_ekshumacje_przewoz_zwlok.doc 0.04MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 12.08.2021 15:29 Honorata Ciechańska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Higiena Komunalna | 1.0 | 12.08.2021 15:29 Honorata Ciechańska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP