Kampania "Bezpieczna i zdrowa praca w epoce cyfrowej"
04.04.2024
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gryfinie informuje, że rozpoczęła się kolejna, zaplanowana na lata 2023-2025 kampania na rzecz zdrowego miejsca pracy pt. „Bezpieczna i zdrowa praca w epoce cyfrowej” prowadzona przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w pracy (EU-OSHA).
Kampania ma na celu:
• poszerzenie wiedzy na temat bezpiecznego i produktywnego korzystania z technologii cyfrowych we wszystkich sektorach gospodarki;
• podniesienie świadomości na temat wyzwań w zakresie BHP związanych z cyfrową transformacją pracy;
• informowanie zarówno o zagrożeniach, jak i o możliwościach pojawiających się w związku z cyfryzacją;
• promowanie oceny ryzyka i bezpiecznego zarządzania technologiami cyfrowymi w miejscach pracy;
• zachęcanie do wymiany informacji i dobrych praktyk między wszystkimi zainteresowanymi stronami.
Kampania dotyczy pięciu priorytetowych obszarów tj.: praca za pośrednictwem platform internetowych; automatyzacja zadań; praca zdalna i hybrydowa; zarządzanie pracownikami za
pośrednictwem AI; inteligentne systemy cyfrowe.
W kampanii mogą wziąć udział wszystkie zainteresowane osoby, firmy i organizacje, niezależnie od wielkości, działające zarówno na szczeblu europejskim, jak i krajowym, reprezentujące wszystkie sektory, a w szczególności:
• pracodawcy, kadra zarządzająca, pracownicy i przedstawiciele BHP w sektorze publicznym i prywatnym;
• krajowe punkty centralne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) oraz partnerzy społeczni i ich sieci;
• komitety dialogu sektorowego;
• decydenci;
• środowisko badawcze i techniczne zajmujące się bezpieczeństwem pracy;
• inspekcje pracy i ich stowarzyszenia;
• organy ubezpieczeń społecznych i ubezpieczeń wypadkowych;
• interdyscyplinarne grupy ekspertów (etyka, prawo, IT);
• placówki edukacyjne i ogólnie sektor edukacji;
• projektanci oprogramowania komputerowego, programiści i dostawcy oraz projektanci przemysłowi (AI);
• środowisko przedsiębiorstw typu start-up;
• media.