Kampania społeczna „Jedyny taki test”
Krajowe Centrum ds. AIDS rozpoczyna nową, ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem: „Jedyny taki test” (#jedynytakitest), której celem jest przede wszystkim popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV.
Termin trwania kampanii: od 16 listopada 2022 r. do 2 grudnia 2022 r., ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 21–28 listopada 2022 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2022 r.
W ramach działań kampanijnych:
- przygotowano stronę internetową kampanii: http://jedynytakitest.aids.gov.pl/;
- opracowano krótki film typu explainer video, wyjaśniający, dlaczego warto zrobić test w kierunku HIV, czy trzeba się do niego przygotować, gdzie się zgłosić i w jaki sposób taki test jest wykonywany: https://www.youtube.com/watch?v=k4iwlyAlz9Y;
- przeprowadzono krótką sondę uliczną, dotyczącą wiedzy i przekonań na temat HIV/AIDS: https://www.youtube.com/watch?v=nH6RS8_tGlQ;
- zaplanowano zintegrowane działania informacyjno-edukacyjne w internecie;
- wynajęto citylighty do ekspozycji plakatów kampanijnych, zlokalizowane głównie na przystankach komunikacji publicznej, w 11 różnych województwach (oprócz: warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, opolskiego, lubuskiego).
Więcej informacji oraz materiałów związanych z kampanią znajduje się na stronie kampanii: http://jedynytakitest.aids.gov.pl/