W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Zdrowe i bezpieczne miejsce pracy” Kampania na lata 2023–2025

Poster A2_WEB_pl

Od wirtualnych asystentów i aplikacji dla pracowników po rozwiązania w zakresie automatyzacji – wykorzystanie technologii cyfrowych zmienia miejsca pracy na całym świecie. Cyfryzacja wpływa na nasze codzienne życie, społeczeństwo i świat pracy. Technologie cyfrowe stwarzają większe możliwości dla pracowników i pracodawców w wielu miejscach pracy i we wszystkich sektorach, ale są także źródłem większych wyzwań i ryzyka w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia. Ważne jest, aby w centrum cyfryzacji gospodarki umieszczać także ludzi, a nie tylko bity i bajty.

Jeżeli technologie cyfrowe zostaną zaprojektowane i wdrożone oraz będą zarządzane i wykorzystywane zgodnie z podejściem ukierunkowanym na człowieka, będą bezpieczne i użyteczne. Ponieważ jednak poziom wykorzystania technologii cyfrowych w pracy rośnie, a ich wpływ na pracę i miejsca pracy wciąż nie jest w pełni zrozumiany, należy rozszerzać wiedzę na temat sposobów opracowywania strategii promujących i chroniących bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. Temu właśnie poświęcono kampanię informacyjną Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) 2023–2025 na rzecz zdrowych i bezpiecznych miejsc pracy (HWC 2023–2025), prowadzoną pod hasłem „Bezpieczeństwo pracy w świecie cyfrowym”.

Celem kampanii jest wspieranie współpracy na rzecz bezpiecznej i produktywnej cyfrowej transformacji pracy. Jednym ze sposobów przebycia tej drogi jest planowanie strategiczne, oparte na wskazanych dalej pięciu celach głównych.

  1. Podniesienie świadomości na temat znaczenia i wagi cyfrowej transformacji pracy dla bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)oraz jej konsekwencji dla tego obszaru, w tym sformułowanie uzasadnień ekonomicznych i biznesowych za pomocą danych faktograficznych i liczbowych.
  2. Podniesienie świadomości i praktycznej wiedzy wszystkich osób we wszystkich sektorach gospodarki i miejscach pracy oraz wśród określonych grup pracowników (np. kobiety, migranci) na temat bezpiecznego i produktywnego korzystania z technologii cyfrowych w pracy.
  3. Pogłębianie wiedzy o nowych i pojawiających się zagrożeniach i możliwościach związanych z cyfrową transformacją pracy.
  4. Wspieranie stosowania oceny ryzyka zawodowego oraz aktywnego zarządzania cyfrową transformacją pracy przez zapewnienie dostępu do odpowiednich zasobów (np. dobrych praktyk, list kontrolnych, narzędzi i wytycznych).
  5. Tworzenie związków i utrzymanie kontaktów między zainteresowanymi stronami w celu ułatwienia wymiany informacji, wiedzy i dobrych praktyk oraz wspieranie współpracy na rzecz bezpiecznej i efektywnej cyfrowej transformacji pracy.

Kampania, w której nacisk kładzie się na wzmacnianie kultury zapobiegania zagrożeniom na każdym poziomie, jest zgodna z podejściem Komisji Europejskiej pn. „wizja zero”, mającym na celu wyeliminowanie zgonów związanych z pracą i stanowiącym kluczowy priorytet ram strategicznych UE na lata 2021–2027 w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz z celami europejskiej strategii cyfrowej.

Materiały

Poster​_A2​_WEB​_pl
Poster​_A2​_WEB​_pl.pdf 0.34MB
HWC-23-25-Campaign​_Guide​_WEB​_pl
HWC-23-25-Campaign​_Guide​_WEB​_pl.pdf 9.15MB
HWC​_2023-25​_ppt​_PL
HWC​_2023-25​_ppt​_PL.pptx 4.23MB
HWC​_23-25​_GPA​_Flyer​_TE0522177PLN
HWC​_23-25​_GPA​_Flyer​_TE0522177PLN.pdf 1.85MB
{"register":{"columns":[]}}