Skargi i Wnioski
05.01.2023
Skargi i wnioski
- Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(j.t. Dz.U. z 2022r. poz. 2000 z późn. zm.) - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kamieniu Pomorskim lub osoby przez niego wyznaczone przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku od godziny 12:00 do 14:00 oraz dodatkowo w każdy wtorek w godz. 15:00 – 15:35.
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
- Skargi i wnioski muszą zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
- adres wnoszącego
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie
- za pomocą faksu
- telefonicznie
- pocztą elektroniczną
- za pośrednictwem platformy e-PUAP
- ustnie do protokołu/ adnotacji
- Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny Kamieniu Pomorskim załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
- Pierwsza publikacja:
- 05.01.2023 10:33 Tomasz Wieczorek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Omelańska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i Wnioski | 1.0 | 05.01.2023 10:33 Tomasz Wieczorek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP