W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

EUROPEJSKI TYDZIEŃ TESTOWANIA I ŚWIATOWY DZIEŃ AIDS

07.11.2024

Czarno-biała grafika, pozostawiony jedynie kolor czerwony. Pięć młodych osób opartych o ścianę. napis ZROBILIŚMY TO SZYBKO I BEZPIECZNIE. słowo TO czerwone, reszta czarna. poniżej hashtag #mopierwszyraz. Logotypy i kod kreskowy.

W tym roku Europejski Tydzień Testowania (ETT) w kierunku HIV i HCV będzie organizowany  w dniach 18-25 listopada,  przed obchodami Światowego Dnia AIDS           (1 grudnia) .                                                                                                                                                     

Jest to kampania, która zachęca organizacje partnerskie: instytucje, samorządy i organizacje społeczeństwa obywatelskiego w całej Europie do jednoczenia się na tydzień, dwa razy w roku, w celu zintensyfikowania testowania i promowania świadomości na temat korzyści płynących z wczesnego wykrywania HCV i HIV.

Inicjatywa ta, rozpoczęta w 2013 r. przez HIV in Europe (obecnie EuroTEST), stała się szeroko rozpoznawalnym wydarzeniem, w którym co roku uczestniczy wiele organizacji.

W tym roku Kampania przebiega pod hasłem #mójpierwszyraz

Hasłem przewodnim kampanii #mójpierwszyraz jest przekaz do młodych ludzi:

Chcecie mieć swój pierwszy raz za sobą? Przed podjęciem decyzji o wspólnym seksie, zróbcie RAZEM test w kierunku HIV!

Grupa docelowa: młodzi dorośli w wieku 18–24 lata.


Cele kampanii:

  1. Popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV, szczególnie wśród osób, które nigdy w swoim życiu nie wykonały tego testu, ponieważ nie odnoszą do siebie ryzyka zakażenia. Mimo, że większość ludzi dorosłych jest aktywna seksualnie, tylko jedna osoba na dziesięć chociaż raz w życiu wykonała test w kierunku HIV. Należy jednocześnie pamiętać o innych zakażeniach, które często towarzyszą HIV, jak kiła, HCV, rzeżączka czy chlamydioza.
  2. Przełamanie stereotypu, że HIV zakażają się jedynie osoby z wybranych populacji, takie jak np.  sprzedające usługi seksualne, uzależnione od narkotyków, homoseksualiści. 
  3. Popularyzowanie faktów, że nie ma grup ryzyka, są natomiast ryzykowne zachowania i sytuacje mogące prowadzić do zakażenia HIV. Kontakt seksualny bez użycia prezerwatywy jest takim zachowaniem, dlatego warto rozważyć wykonanie testu. Tym bardziej, że istnieje wiele możliwości jego wykonania, a jedną z nich jest bezpłatne i anonimowe testowanie w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD), połączone z profesjonalnym poradnictwem. W każdym województwie znajduje się przynajmniej jeden taki punkt. Adresy punktów znajdują się na stronie: https://aids.gov.pl/pkd/. Warto podkreślić, że nie trzeba specjalnie się do takiego testu przygotowywać, a więc np. być na czczo.
  4. Rozpropagowanie informacji o

 

W ramach działań edukacyjno- informacyjnych zaplanowano:

  1. przygotowanie strony internetowej kampanii: mojpierwszyraz.aids.gov.pl  
  2. produkcja 30-sekundowego spotu informacyjno-edukacyjnego, zachęcającego do wykonania testu w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD)
  3. emisja spotu kampanijnego w jednej z ogólnopolskich sieci kin: Multikino
  4. zintegrowane działania informacyjno-edukacyjne w internecie:
  • z wykorzystaniem narzędzi Google (wyszukiwarka, Google Display Network)
  • w serwisach: YouTube oraz TikTok
  • w mediach społecznościowych: Facebook i Instagram
  • we współpracy z ambasadorem kampanii: Dawidem Polakiem, znanym jako BioTech Geek.
  1. działania public relations:
  • informacja prasowa
  • relacje z mediami

Więcej informacji na stronie:

https://mojpierwszyraz.aids.gov.pl/

 

{"register":{"columns":[]}}