W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania

Zadania Stanowiska ds. Higieny Dzieci i Młodzieży

  1. Sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno - sanitarnymi w placówkach nauczania, wychowania i opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz placówkami wypoczynku dla dzieci i młodzieży oraz podejmowanie działań zmierzających do rozwiązywania problemów w zakresie:

    • warunków zdrowotnych i higieny pracy umysłowej w placówkach oświatowo – wychowawczych,

    • warunków zdrowotnych w szkolnych pracowniach komputerowych,

    • dostosowania mebli edukacyjnych do zasad ergonomii,

    • higienicznej oceny rozkładów zajęć lekcyjnych,

    • warunków do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w placówkach nauczania i wychowania oraz ocena infrastruktury do prowadzenia zajęć WF,

    • realizacji wymogów w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji i preparatów chemicznych w placówkach,

    • warunków do praktycznej nauki zawodu,

    • stanu sanitarnego placówek pracy pozaszkolnej,

    • przygotowania placówek do rozpoczęcia roku szkolnego.

  2. Sprawowanie nadzoru w zakresie higieny procesu nauczania, w tym podejmowanie działań zmierzających do eliminowania nieprawidłowości, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.

  3. Czuwanie nad warunkami gwarantującymi bezpieczeństwo sanitarne w sezonowych placówkach wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży, szczególnie podczas wypoczynku zimowego i letniego.

  4. Rozwijanie współpracy z innymi służbami na poziomie samorządu powiatowego i gminnego, oraz pozostałymi jednostkami organizacyjnymi zainteresowanymi w/w problematyką łącznie z opracowywaniem ocen i analiz.

  5. Realizacja i analiza zadań wynikających z prac problemowych przy współpracy z Wojewódzką Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Kielcach.

  6. Rozpatrywanie wniosków o interwencję, prowadzenie postępowania administracyjno – egzekucyjnego w nadzorowanych obiektach, współopiniowanie nowopowstałych placówek przeznaczonych dla dzieci lub młodzieży.

  7. Prowadzenie konsultacji, kontroli instruktażowych i sprawdzających w zakładach nauczania i wychowania.

  8. Zbieranie i analiza danych oraz opracowywanie meldunków, sprawozdań liczbowych i opisowych, a także opracowywanie wniosków w zakresie działalności.

 

{"register":{"columns":[]}}