Skargi i wnioski
Skargi i wnioski przyjmowane są przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kutnie w środy w godz. 13:00-16:00.
Sekretariat Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kutnie, czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:25 – 15:00.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie:
- pisemnej,
- telefonicznie (24 355 71 00),
- pocztą elektroniczną: sekretariat.psse.kutno@sanepid.gov.pl
- ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski musza zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego,
- adres wnoszącego.
UWAGA: skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe i biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
UWAGA: Dla wniesienia skargi i wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski na działalność Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kutnie należy kierować do Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego na adres:
Łódzki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny
ul. Wodna 40, 90-046 Łódź
Terminy załatwiania skarg i wniosków
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kutnie załatwia skargi (wnioski) bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt, załatwiana jest w terminie 1 m-ca od daty otrzymania.
Skargi i wnioski szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 m-cy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
Tryb odwoławczy:
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny może podtrzymać swoje stanowisko.
- Wnioskodawcy niezadowolonego ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Skargi i wnioski wpływające do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kutnie są ewidencjonowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Kierownika Sekcji Administracyjno-Gospodarczej i Kadr.
Skargi i wnioski w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kutnie rozpatrują komórki organizacyjne merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46),
- Zarządzenie Nr 12/10 z dnia 06 października 2010 r. Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Kutnie zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacji rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Kutnie.
Materiały
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnegoRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków