Ogólnopolska kampania społeczna „Mój pierwszy raz” (#mójpierwszyraz)
Dnia 4 listopada br. na szczeblu krajowym zainicjowane zostały działania informacyjne w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Mój pierwszy raz”, które potrwają do 1 grudnia, z uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV w dniach 18-25 listopada oraz Światowego Dnia AIDS 1 grudnia 2024 r.
Grupa docelowa kampanii to osoby młode, dorosłe w wieku 18–24 lata.
Głównym celem kampanii jest popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV, szczególnie wśród osób, które nigdy w swoim życiu nie wykonały tego testu ponieważ nie odnoszą do siebie ryzyka zakażenia, a także przełamanie stereotypu, że HIV zakażają się jedynie osoby z wybranych populacji, np. uzależnione od narkotyków, homoseksualiści, osoby świadczące usługi seksualne oraz popularyzowanie faktów, że nie ma grup ryzyka, są natomiast ryzykowne zachowania i sytuacje mogące prowadzić do zakażenia HIV.
W ramach działań kampanijnych dostępne są:
strona internetowa kampanii: https://mojpierwszyraz.aids.gov.pl
30 sekundowy spot informacyjno-edukacyjnego, zachęcającego do wykonania testu w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD): https://www.youtube.com/watch?v=N_mz3J_ud7o
broszura kampanijna „Mój pierwszy raz” (w załączniku)
Więcej informacji oraz materiałów związanych z kampanią znajduje się na stronie kampanii: https://mojpierwszyraz.aids.gov.pl
Materiały
Broszura #mójpierwszyrazBroszura_Mój_pierwszy_raz.pdf 0.55MB