W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stanowisko Higieny Komunalnej

Do zadań stanowiska higieny komunalnej należy nadzorowanie przestrzegania wymogów higienicznych i zdrowotnych w zakresie higieny środowiska.

Zakres obowiązków

  • realizacja zadań z zakresu zdrowia publicznego poprzez sprawowanie  bieżącego nadzoru sanitarnego i zapobiegawczego,
  • realizacja działań  kontrolnych oraz pobierania próbek wody do badań,
  • opracowywanie planów pracy i ramowych planów kontroli nadzorowanych obiektów i urządzeń,
  • uczestniczenie w  szkoleniach zewnętrznych i organizowanie szkoleń wewnętrznych dla pracowników,
  • opracowywanie projektów pism, decyzji, postanowień, tytułów wykonawczych,
  • prowadzenie dokumentacji dot. merytorycznej działalności Sekcji zgodnie z Systemem Jakości, rozpatrywanie interwencji i wniosków,
  • realizacja współpracy z innymi inspekcjami, instytucjami  i organami samorządowymi,
  • opracowywanie ocen i  sprawozdań  dotyczących  działalności PIS na nadzorowanym terenie,
  • egzekwowanie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dotyczące higieny środowiska oraz utrzymania należytego stanu higienicznego obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg oraz środków transportu osobowego przez bieżący nadzór sanitarny dotyczący higieny środowiska, zwłaszcza wody do spożycia i innych elementów środowiska oraz realizację planów kontroli obiektów użyteczności publicznej i środków transportu osobowego,
  • prowadzenie nadzoru sanitarnego nad jakością wody oraz nad obiektami służącymi do zaopatrzenia ludności w wodę przez realizację bieżącego nadzoru w powiecie oraz sporządzanie powiatowych programów monitoringu jakości zdrowotnej wody, prowadzenie baz danych dotyczących nadzorowanych obiektów, wyników badań monitoringowych, działalności decyzyjnej oraz ocen i prognoz oraz gromadzenie i aktualizacja danych monitoringowych,
  • prowadzenie bazy danych Excel, prowadzenie i aktualizacja systemu monitoringu jakości wody w kąpieliskach, w tym internetowego serwisu kąpieliskowego,
  • prowadzenie nadzoru nad spełnieniem wymagań określonych w ustawie z dnia 15 września  2017r. o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium,
  • nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących postępowania ze zwłokami, w tym prowadzenie postępowania w sprawie zezwoleń na ekshumację oraz przewóz zwłok i szczątków
  • opiniowanie wniosków dot. imprez masowych,
  • prowadzenie nadzoru w obszarze postępowania z odpadami medycznymi w miejscu ich wytwarzania,
  • prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dot. jakości wody na pływalniach,
  • prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dot. kąpielisk i miejsc okazjonalnie  wykorzystywanych do kąpieli,
  • opracowanie informacji (komunikatów) i ocen dot. jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz jakości wody w kąpieliskach, miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli oraz na pływalniach.

Materiały

Wniosek o zezwolenie na ekshumacje zwłok lub szczątków ludzkich
wniosek​_o​_zezwolenie​_na​_ekshumacje​_zwlok​_lub​_szczatkow​_ludzkich.docx 0.12MB
Oświadczenie dla współuprawnionych
oswiadczenie​_dla​_wspoluprawnionych23.docx 0.01MB
Oświadczenie - brak osób współuprawnionych
oswiadczenie​_brak​_osob​_wspoluprawnionych23.docx 0.02MB
Zaświadczenie zarząd cmentarza (z)
zaswiadczenie​_zarzad​_cmentarza​_(z).docx 0.01MB
Zaświadczenie zarząd cmentarza (do)
zaswiadczenie​_zarzad​_cmentarza​_(do).docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}