Stanowisko Higieny Komunalnej
Do zadań stanowiska higieny komunalnej należy nadzorowanie przestrzegania wymogów higienicznych i zdrowotnych w zakresie higieny środowiska.
Zakres obowiązków
- realizacja zadań z zakresu zdrowia publicznego poprzez sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego i zapobiegawczego,
- realizacja działań kontrolnych oraz pobierania próbek wody do badań,
- opracowywanie planów pracy i ramowych planów kontroli nadzorowanych obiektów i urządzeń,
- uczestniczenie w szkoleniach zewnętrznych i organizowanie szkoleń wewnętrznych dla pracowników,
- opracowywanie projektów pism, decyzji, postanowień, tytułów wykonawczych,
- prowadzenie dokumentacji dot. merytorycznej działalności Sekcji zgodnie z Systemem Jakości, rozpatrywanie interwencji i wniosków,
- realizacja współpracy z innymi inspekcjami, instytucjami i organami samorządowymi,
- opracowywanie ocen i sprawozdań dotyczących działalności PIS na nadzorowanym terenie,
- egzekwowanie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dotyczące higieny środowiska oraz utrzymania należytego stanu higienicznego obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg oraz środków transportu osobowego przez bieżący nadzór sanitarny dotyczący higieny środowiska, zwłaszcza wody do spożycia i innych elementów środowiska oraz realizację planów kontroli obiektów użyteczności publicznej i środków transportu osobowego,
- prowadzenie nadzoru sanitarnego nad jakością wody oraz nad obiektami służącymi do zaopatrzenia ludności w wodę przez realizację bieżącego nadzoru w powiecie oraz sporządzanie powiatowych programów monitoringu jakości zdrowotnej wody, prowadzenie baz danych dotyczących nadzorowanych obiektów, wyników badań monitoringowych, działalności decyzyjnej oraz ocen i prognoz oraz gromadzenie i aktualizacja danych monitoringowych,
- prowadzenie bazy danych Excel, prowadzenie i aktualizacja systemu monitoringu jakości wody w kąpieliskach, w tym internetowego serwisu kąpieliskowego,
- prowadzenie nadzoru nad spełnieniem wymagań określonych w ustawie z dnia 15 września 2017r. o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących postępowania ze zwłokami, w tym prowadzenie postępowania w sprawie zezwoleń na ekshumację oraz przewóz zwłok i szczątków
- opiniowanie wniosków dot. imprez masowych,
- prowadzenie nadzoru w obszarze postępowania z odpadami medycznymi w miejscu ich wytwarzania,
- prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dot. jakości wody na pływalniach,
- prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dot. kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli,
- opracowanie informacji (komunikatów) i ocen dot. jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz jakości wody w kąpieliskach, miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli oraz na pływalniach.
Materiały
Wniosek o zezwolenie na ekshumacje zwłok lub szczątków ludzkichwniosek_o_zezwolenie_na_ekshumacje_zwlok_lub_szczatkow_ludzkich.docx 0.12MB Oświadczenie dla współuprawnionych
oswiadczenie_dla_wspoluprawnionych23.docx 0.01MB Oświadczenie - brak osób współuprawnionych
oswiadczenie_brak_osob_wspoluprawnionych23.docx 0.02MB Zaświadczenie zarząd cmentarza (z)
zaswiadczenie_zarzad_cmentarza_(z).docx 0.01MB Zaświadczenie zarząd cmentarza (do)
zaswiadczenie_zarzad_cmentarza_(do).docx 0.01MB