W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania społeczna pod hasłem: Mój pierwszy raz" (mójpierwszyraz)

Baner przedstawia uśmiechniętą młodzież. W tle widnieje napisz "Zrobiliśmy to szybko i bezpiecznie - #mójpierwszyraz"

Hasło: Hasło przewodnie kampanii #mójpierwszyraz to przekaz do młodych ludzi:

Chcecie mieć swój pierwszy raz za sobą?

Przed podjęciem decyzji o wspólnym seksie, zróbcie RAZEM test w kierunku HIV!


Filozofia kampanii: kampania została zaplanowana w typie tzw. kampanii teaserowej: w pierwszym etapie (tzw. TEASER) podawany jest komunikat mający zaciekawić odbiorcę (słowo „TO”), w drugim etapie (tzw. REVEAL) podawany jest komunikat właściwy (fraza „TEST NA HIV”). Podczas pierwszego etapu odbiorca zastanawia się nad hasłem: #mójpierwszyraz i dopiero w trakcie drugiego etapu odkrywa jego prawdziwe znaczenie, czyli zaproszenie do wykonania testu w kierunku HIV, np. poprzez zgłoszenie się do punktu konsultacyjno-diagnostycznego (PKD), gdzie anonimowo, bezpłatnie i bez skierowania może wykonać badanie.


Termin: od 4 listopada 2024 r. do 1 grudnia 2024 r., ze szczególnym uwzględnieniem: Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 18–25 listopada 2024 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2024 r. 


Grupa docelowa: młodzi dorośli w wieku 18–24 lata.


Cele:

  1. Popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV, szczególnie wśród osób, które nigdy w swoim życiu nie wykonały tego testu, ponieważ nie odnoszą do siebie ryzyka zakażenia. Mimo że większość ludzi dorosłych jest aktywna seksualnie, tylko jedna osoba na dziesięć chociaż raz w życiu wykonała test w kierunku HIV. Należy jednocześnie pamiętać o innych zakażeniach, które często towarzyszą HIV, jak kiła, HCV, rzeżączka czy chlamydioza.
  2. Przełamanie stereotypu, że HIV zakażają się jedynie osoby z wybranych populacji, takie jak np.  sprzedające usługi seksualne, uzależnione od narkotyków, homoseksualiści. 
  3. Popularyzowanie faktów, że nie ma grup ryzyka, są natomiast ryzykowne zachowania i sytuacje mogące prowadzić do zakażenia HIV. Kontakt seksualny bez użycia prezerwatywy jest takim zachowaniem, dlatego warto rozważyć wykonanie testu. Tym bardziej, że istnieje wiele możliwości jego wykonania, a jedną z nich jest bezpłatne i anonimowe testowanie w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD), połączone z profesjonalnym poradnictwem. W każdym województwie znajduje się przynajmniej jeden taki punkt. Adresy punktów znajdują się na stronie: https://aids.gov.pl/pkd/. Warto podkreślić, że nie trzeba specjalnie się do takiego testu przygotowywać, a więc np. być na czczo.
  4. Rozpropagowanie informacji o

Więcej na: https://aids.gov.pl/

{"register":{"columns":[]}}