Potwierdzenie szczepienia przeciw COVID-19
18.02.2021
Kod QR potwierdzający szczepienie przeciwko wirusowi COVID-19 możesz przechowywać w dobrowolnej aplikacji mObywatel.
Kod QR potwierdzający szczepienie
Informacja o przebytym szczepieniu dodawana jest do Twojej eKarty Szczepień, usługi prowadzonej przez Centrum eZdrowia (Ministerstwo Zdrowia).
Status osoby zaszczepionej można potwierdzić korzystając z kodu QR, który okażesz w aplikacji mObywatel lub w postaci wydruku otrzymanego w przychodni lub pobranego z Internetowego Konta Pacjenta (pacjent.gov.pl).
- Pamiętaj, że kod QR z potwierdzeniem wystawiany jest po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.
- Kod jest dostępny po wprowadzeniu informacji do systemu P1 przez pracowników przychodni, w której Cię zaszczepiono.
- Przed dodaniem kodu do aplikacji mObywatel upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta.
- W przypadku wątpliwości lub pytań zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl
Jak do aplikacji mObywatel dodać potwierdzenie szczepienia przeciwko COVID-19?
- Upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta (do systemu e-zdrowie - P1 - przez pracownika przychodni).
- Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
- Android: aplikacja mObywatel 2.9.0 (18.100) lub nowsza.
- iOS: aplikacja mObywatel 2.2.0 (442) lub nowsza.
- Uruchom aplikację mObywatel.
Dodaj usługę
- Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument - jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
- Z listy dokumentów wybierz Szczepienie Covid-19.
- Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.
- Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?
- Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.
- Nie: przejdź do kolejnego punktu.
To też ważne
- Sprawdź, czy kod QR poświadczający szczepienie wyświetla się prawidłowo.
- Twój kod ma określoną datę ważności. Po upływie wskazanego czasu pobierz nowy kod wybierając przycisk Odśwież.
Jak zweryfikować kod QR?
Skorzystaj z aplikacji Zaszczepieni - wydanej przez Centrum e-Zdrowia (Ministerstwo Zdrowia).
Masz pytania?
Masz sprawę techniczną związaną z kodem QR potwierdzającym szczepienie? A może chcesz dowiedzieć się więcej o kodzie dostępnym na stronach Internetowego Konta Pacjenta?
Zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl
Szukasz pomocy związanej z Profilem Zaufanym?
Zadzwoń pod numer +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18) lub wejdź na stronę: www.pz.gov.pl
Gdzie szukać potwierdzonych i wiarygodnych informacji?
Chcesz założyć Profil Zaufany, ale nie wiesz jak?
Profil zaufany umożliwia załatwianie spraw urzędowych online, czy potwierdzenie danych w aplikacji mObywatel. Możesz go uzyskać bez wychodzenia z domu.
Wystarczy, że odpowiesz na kilka prostych pytań! Załóż profil zaufany - kliknij.
W sprawie Profilu Zaufanego możesz również zadzwonić pod numer +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18).