W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • drogą pocztową na adres: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nisku,
    ul. Rudnicka 13, 37-400 Nisko
    ,
  • wysyłając informację e-mail na adres: sekretariat.psse.nisko@sanepid.gov.pl,
  • osobiście w siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nisku, w godzinach urzędowania.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. poz. 848, z późn. zm.), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
  2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.


Żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej jest realizowane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zostanie zapewniona dostępność, jednak termin nie może być  dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Odmawia się zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeżeli nie jest się w stanie zapewnić dostępności, powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, z późn. zm.).

 

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej tego podmiotu.

Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.


Żądanie powinno być zrealizowane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, PPIS w Nisku niezwłocznie informuje o tym wnioskodawcę i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione,
w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Nisku niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności
i zapewnia dostęp alternatywny.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-wzor.docx 0.02MB
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-architektonicznej-lub-informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.01.2023 12:46 Paula Gorczyca
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paula Gorczyca
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej 2.0 24.01.2023 12:46 Paula Gorczyca
Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej 1.0 24.01.2023 12:46 Paula Gorczyca

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}