W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków

Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olecku  przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków: w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki w godz. 10.00 – 13.00 i środy w godz. 13.30-15.30 (po uprzednim zarejestrowaniu spotkania w sekretariacie PSSE).

Skargi i wnioski można składać w sekretariacie PSSE Olecko przy ul. Wojska Polskiego 3 w dni robocze w godzinach 8:00-14:00.

Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Olecku, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Warmińsko-Mazurskiego Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, 10-561 Olsztyn, ul. Żołnierska 16.

 SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:

  •  imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
  • adres wnoszącego

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.

SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:

  • pisemnie
  • telefaxem
  • pocztą elektroniczną : psse.olecko@sanepid.gov.pl
  • ustnie do protokołu (osobiście)  

Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olecku są rejestrowane w Rejestrze skarg i wniosków, a rozpatrywane wg decyzji PPIS w Olecku przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).

TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olecku załatwia bez zbędnej zwłoki, jednak gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu
2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

WAŻNE:
W przypadkach związanych z uwagami dotyczącymi niespełnienia wymagań higienicznych i zdrowotnych przez podmioty podlegające nadzorowi sanitarnemu, których rozpatrzenie leży w zakresie działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej, organ przyjmuje sygnały
od interesantów jako interwencje.

  • Interwencje załatwia się w formie pisemnej.
  • Interwencje mogą być wnoszone pisemnie/ ustnie.    

W przypadku ustnego zgłoszenia interwencji, pracownik Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Olecku sporządza protokół, który ma zostać potwierdzony własnoręcznym podpisem w ciągu 2 dni.
Interwencje, bez potwierdzenia pisemnego są traktowane jako anonimowe i pozostawia się je bez rozpoznania, chyba ze stanowią wiarygodną informację o zagrożeniu zdrowia lub życia.

TRYB ODWOŁAWCZY:

  • Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  • Skarżący, niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olecku może podtrzymać swoje stanowisko.
  • Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

ODWOŁANIA I ZAŻALENIA:

Odwołanie/ zażalenie od/na decyzji/  postanowienie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olecku wnosi się do Warmińsko-Mazurskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego za pośrednictwem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Olecku.

Materiały

Klauzula informacyjna w ramach skarg, wniosków, iterwencji
Klauzula​_informacyjna​_w​_ramach​_skarg,​_wniosków,​_iterwencji.doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.07.2021 11:47 Paweł Ostrowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Ostrowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 4.0 26.04.2023 10:52 Paweł Ostrowski
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 3.0 27.01.2023 11:22 Paweł Ostrowski
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 2.0 23.06.2022 13:01 Paweł Ostrowski
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 1.0 14.07.2021 11:47 Paweł Ostrowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}