W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Komunalnej

Do zakresu działania Sekcji Higieny Komunalnej należy w szczególności:

    1. prowadzenie kontroli sanitarnych w zakresie zgodności istniejącego stanu sanitarnego z obowiązującymi przepisami dotyczącymi higieny środowiska ludzi, a zwłaszcza wody,
    2. prowadzenie czynności kontrolnych w ramach nadzoru nad obiektami użyteczności publicznej, w tym obiektami hotelarskimi, turystyczno-wczasowymi, zakładami kosmetycznymi, fryzjerskimi, pralniczymi, dworcami autobusowymi, kolejowymi, środkami transportu, urządzeniami wodociągowymi, basenami kąpielowymi,
    3. prowadzenie monitoringu jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
    4. prowadzenie bazy danych urządzeń wodociągowych, basenów, miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli oraz kąpielisk,
    5. nadzorowanie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz wody  w miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli, kąpieliskach i basenach na terenie działania  Powiatowej Stacji i dokonywanie ocen z tym związanych,
    6. uczestniczenie w postępowaniu dotyczącym zwłok i szczątków ludzkich zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    7. dokonywanie  ocen stanu sanitarnego obiektów użyteczności publicznej oraz środków transportu publicznego,
    8. wykonywanie czynności kontrolnych dotyczących innych elementów środowiska  i bytowania ludzi w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami,       
    9. pobieranie do badań próbek ze szczególnym uwzględnieniem wody przeznaczonej do spożycia oraz próbek z basenów kąpielowych, miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli, kąpielisk,
    10. przygotowywanie harmonogramów kontroli, sporządzanie sprawozdań okresowych  i wydawanie ocen, 
    11. rozpatrywanie i załatwianie interwencji w zakresie właściwości rzeczowej Sekcji,
    12. prowadzenie dokumentacji dotyczącej merytorycznej działalności Sekcji,
    13. prowadzenie postępowania administracyjnego w ramach sprawowanego nadzoru.
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
14.12.2020 13:41 Tomasz Dominik
Pierwsza publikacja:
14.12.2020 13:41 Tomasz Dominik
{"register":{"columns":[]}}