Higieniczny rozkład zajęć lekcyjnych
9 wytycznych przy planowaniu rozkładu zajęć
- Zajęcia należy rozpoczynać o stałej porze.
- Nie należy wprowadzać przedmiotów uznanych za trudne na 1 i po 5 lekcji.
- Należy planować mniej godzin lekcyjnych na początku i końcu tygodnia zajęć
(w poniedziałek i piątek). - Szkoła musi ustalić wartość parametru „maksymalna liczba przedmiotów trudnych
w dniu” na określonym poziomie, co pozwoli zapobiec skumulowaniu w jednym dniu w klasach IV-V więcej niż np. trzech zajęć trudnych (lekcji matematyki, fizyki, chemii i języka polskiego). - Trzeba równomiernie obciążać uczniów zajęciami planując różnicę liczby godzin lekcyjnych pomiędzy dniami tygodnia nie większą niż 1 godzina.
- Należy uwzględniać limit godzin w danym dniu.
- W każdym dniu trzeba planować zajęcia z elementami ruchu.
- Należy unikać zdwojenia godzin danego przedmiotu.
- Należy dzielić zajęcia przerwami dającymi uczniom możliwość odpoczynku i spożycie posiłku w szkole.
Materiały
Rozkład zajęć lekcyjnychhig_rozklad_zajec.pdf 0.40MB