W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Europejski Tydzień Szczepień 2024 – briefing prasowy ŁPWIS

23.04.2024

W Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi 18 kwietnia 2024 odbył się briefing prasowy Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, Małgorzaty Widawskiej, poświęcony szczepieniom ochronnym. W briefingu udział wzięła także profesor Ewa Majda-Stanisławska, Kierownik Kliniki Chorób Zakaźnych Dzieci Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i Anna Guzek, Konsultant Wojewódzki w dziedzinie epidemiologii, Kierownik Oddziału Nadzoru Epidemiologii WSSE w Łodzi.

Europejski Tydzień Szczepień 2024 – briefing prasowy ŁPWIS

Briefing wpisuje się w obchody Europejskiego Tygodnia Szczepień, w 2024 przypadającego od 21 do 27 kwietnia. Europejski Tydzień Szczepień promuje znaczenie szczepień dla zdrowia publicznego w całej Europie, jego głównym celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat znaczenia szczepień dla zdrowia jednostki i społeczeństwa jako całości.

W trakcie briefingu przedstawione zostały wyniki badania ankietowego dotyczącego wiedzy rodziców na temat szczepień ochronnych dzieci na terenie województwa łódzkiego oraz obraz epidemiologiczny chorób zakaźnych w województwie łódzkim w kontekście profilaktyki zdrowotnej.

Ankiety przeprowadzano w okresie od 3 października do 13 listopada 2023 we wszystkich 21 powiatach województwa łódzkiego w trzech rodzajach placówek: przedszkole miejskie, przedszkole gminne, żłobek. Badanie było anonimowe i dobrowolne.

Główne wnioski płynące z analizy ankiety to:

  • potrzeba podniesienia wiedzy społeczeństwa na temat szczepień, zwłaszcza rodziców i „młodych dorosłych”, którzy jeszcze nie posiadają dzieci;

  • należy położyć nacisk na rolę personelu medycznego, lekarzy, położnych i pielęgniarek. Jest to potencjał bazujący na autorytecie;

  • potrzeba tworzenia i promowania wiarygodnych źródeł wiedzy nt. szczepień – zwłaszcza w internecie;

  • kampanie społeczne powinny nieść przekaz dbania o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci.
     
{"register":{"columns":[]}}