W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Komunalnej

  1. Do zadań Sekcji Higieny Komunalnej należy w szczególności:
    1. Nadzór nad jakością wody, a w szczególności:
      1. prowadzenie nadzoru nad stanem sanitarnym obiektów i urządzeń wodociągowych;
      2. prowadzenie monitoringu jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz wody ciepłej (typowanie miejsc pobierania próbek wody, tworzenie harmonogramu pobierania próbek wody, pobieranie próbek wody, gromadzenie, weryfikacja, analiza, ocena i raportowanie danych monitoringowych);
      3. sporządzanie ocen jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, informowanie organów samorządowych oraz ludności o jakości wody
        w nadzorowanych urządzeniach wodociągowych;
      4. nadzór nad stanem sanitarnym kąpielisk, miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli. basenów kąpielowych i wodnych urządzeń rekreacji oraz nad jakością wody w tych obiektach;
      5. wydawanie ocen i komunikatów dotyczących przydatności wody do kąpieli
        w nadzorowanych kąpieliskach/miejscach okazjonalnie wykorzystywanych
        do kąpieli, basenach;
      6. stała i czynna współpraca z organami samorządowymi/przedsiębiorstwami wodociągowo-kanalizacyjnymi/ organizacjami konsumenckimi oraz innymi zainteresowanymi podmiotami w zakresie poprawy bezpieczeństwa zdrowotnego wody;
      7. rozpatrywanie interwencji od ludności w zakresie jakości wody
        w nadzorowanych obiektach.
    2. Nadzór nad obiektami użyteczności publicznej, a w szczególności:
      1. sprawowanie nadzoru nad stanem higieniczno-sanitarnym obiektów użyteczności publicznej;
      2. nadzór nad zagadnieniami dotyczącymi postępowania ze zwłokami/szczątkami ludzkimi oraz kontrola stanu higieniczno-sanitarnego podmiotów świadczących usługi transportu zwłok/szczątków ludzkich oraz usługi pogrzebowe;
      3. wydawanie zezwoleń na ekshumację, wywóz oraz sprowadzanie zwłok
        i szczątków ludzkich;
      4. wydawanie opinii w sprawach organizacji imprez masowych, czuwanie nad właściwym zabezpieczeniem sanitarnym ich przebiegu;
      5. wydawanie opinii dotyczących spełnienia wymagań higieniczno-sanitarnych przez podmioty użyteczności publicznej;
      6. prowadzenie nadzoru nad zagadnieniami dotyczącymi ochrony przed hałasem, zanieczyszczeniem powietrza wewnątrz pomieszczeń, a także dotyczących czynników szkodliwych, wydzielanych przez materiały budowlane przeznaczone na pobyt ludzi;
      7. rozpatrywanie interwencji od ludności w zakresie stanu higieniczno- sanitarnego obiektów;
      8. nadzór sanitarny w zakresie prawidłowej gospodarki odpadami oraz postępowania z bielizną w podmiotach wykonujących działalność leczniczą
        i stosowanych w tym zakresie procedur.
  2. Do zadań pracowników Sekcji Higieny Komunalnej należy w szczególności:
    1. przeprowadzanie czynności kontrolnych:
      1. urządzeń do zaopatrywania w wodę do spożycia przez ludzi;
      2. podmiotów leczniczych;
      3. obiektów użyteczności publicznej;
      4. środków transportu publicznego.
    2. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i egzekucyjnym w administracji;
    3. pobieranie do badań prób wody z urządzeń do zaopatrzenia ludności w wodę
      do spożycia, wody ciepłej użytkowej, zbiorników wód powierzchniowych wykorzystywanych do celów rekreacyjnych, basenów;
    4. prowadzenie nadzoru nad jakością wody poprzez wykonywanie czynności związanych z monitoringiem jakości wody;
    5. opracowywanie analiz i ocen stanu higieniczno-sanitarnego z zakresu działania Sekcji;
    6. prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
    7. stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie i aktywne uczestnictwo w organizowanych naradach i szkoleniach.
{"register":{"columns":[]}}