W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stanowisko Higieny Dzieci i Młodzieży

  1. Do zadań Stanowiska  Higieny Dzieci i Młodzieży należy w szczególności:
    1.  nadzór nad warunkami:
      1.  higieny procesów nauczania i wychowania;
      2. higieny wypoczynku i rekreacji;
    2. kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne
      i zdrowotne dotyczące:
      1. higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach
        i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży oraz w wyższych uczelniach;
      2. higieny procesów nauczania.
  2. Do zadań pracowników Stanowiska Higieny Dzieci i Młodzieży należy
    w szczególności:
    1. dokonywanie ocen stanu bezpieczeństwa sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej placówek oświatowo – wychowawczych powiatu ryckiego;
    2. wykonywanie czynności kontrolnych w:
      1. żłobkach, klubach dziecięcych, przedszkolach i innych formach wychowania przedszkolnego;
      2. szkołach wszystkich typów;
      3. placówkach pracy pozaszkolnej;
      4. placówkach z pobytem dziennym i całodobowym;
      5. obiektach rekreacyjnych;
      6. uczelniach wyższych;
      7. gabinetach profilaktycznej opieki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej.
    3. opracowywanie ocen z zakresu higieny procesu nauczania;
    4. wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych związanych z warunkami pobytu dzieci i młodzieży w placówkach nauczania i wychowania;
    5. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i egzekucyjnym w administracji oraz kontynuowanie działań związanych z doskonaleniem systemu jakości;
    6. opracowywanie analiz i raportów nadzorowanych obszarów;
    7. przygotowywanie opinii w zakresie bezpieczeństwa i higieny dla innych form wychowania przedszkolnego;
    8. sporządzanie informacji o stanie przygotowywania szkół do rozpoczęcia roku szkolnego;
    9. opracowywanie meldunków z wypoczynku zimowego oraz letniego dzieci
      i młodzieży;
    10. realizowanie zadań wynikających z prac problemowych koordynowanych przez GIS, WSSE;
    11. stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie
      i aktywne uczestniczenie w organizowanych naradach i szkoleniach;
    12.  współpraca z samorządami, innymi instytucjami i jednostkami organizacyjnymi o pokrewnym zakresie zadań w celu rozwiązywania występujących problemów;
    13. prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną.
{"register":{"columns":[]}}