Stanowisko Higieny Dzieci i Młodzieży
- Do zadań Stanowiska Higieny Dzieci i Młodzieży należy w szczególności:
- nadzór nad warunkami:
- higieny procesów nauczania i wychowania;
- higieny wypoczynku i rekreacji;
- kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne
i zdrowotne dotyczące:- higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach
i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży oraz w wyższych uczelniach; - higieny procesów nauczania.
- higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach
- nadzór nad warunkami:
- Do zadań pracowników Stanowiska Higieny Dzieci i Młodzieży należy
w szczególności:- dokonywanie ocen stanu bezpieczeństwa sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej placówek oświatowo – wychowawczych powiatu ryckiego;
- wykonywanie czynności kontrolnych w:
- żłobkach, klubach dziecięcych, przedszkolach i innych formach wychowania przedszkolnego;
- szkołach wszystkich typów;
- placówkach pracy pozaszkolnej;
- placówkach z pobytem dziennym i całodobowym;
- obiektach rekreacyjnych;
- uczelniach wyższych;
- gabinetach profilaktycznej opieki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej.
- opracowywanie ocen z zakresu higieny procesu nauczania;
- wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych związanych z warunkami pobytu dzieci i młodzieży w placówkach nauczania i wychowania;
- przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i egzekucyjnym w administracji oraz kontynuowanie działań związanych z doskonaleniem systemu jakości;
- opracowywanie analiz i raportów nadzorowanych obszarów;
- przygotowywanie opinii w zakresie bezpieczeństwa i higieny dla innych form wychowania przedszkolnego;
- sporządzanie informacji o stanie przygotowywania szkół do rozpoczęcia roku szkolnego;
- opracowywanie meldunków z wypoczynku zimowego oraz letniego dzieci
i młodzieży; - realizowanie zadań wynikających z prac problemowych koordynowanych przez GIS, WSSE;
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie
i aktywne uczestniczenie w organizowanych naradach i szkoleniach; - współpraca z samorządami, innymi instytucjami i jednostkami organizacyjnymi o pokrewnym zakresie zadań w celu rozwiązywania występujących problemów;
- prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną.