W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania

Do zadań Sekcji ds. Higieny Pracy należy w szczególności:

  1. prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz dokumentacji w zakresie chorób zawodowych;
  2. nadzór nad zakładami pracy w zakresie warunków zdrowotnych środowiska pracy a w szczególności zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych związanych z warunkami pracy;
  3. nadzór nad przedsiębiorcami w zakresie wprowadzania do obrotu i stosowania:
    1. substancji chemicznych i ich mieszanin,
    2. produktów biobójczych,
    3. prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3, albo nowych substancji psychoaktywnych,
    4. środków ochrony roślin,
    5. substancji powierzchniowo czynnych i detergentów;
  4. nadzór nad przedsiębiorcami w zakresie:
  1. występowania substancji, preparatów, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy,
  2. występowania szkodliwych czynników biologicznych w środowisku pracy,
  3. stosowania leków cytostatycznych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
  4. usuwania i zabezpieczania wyrobów zawierających azbest,
  5. bezpieczeństwa i higieny pracy w obiektach prowadzących prace z organizmami genetycznie zmodyfikowanymi w ramach zamkniętego użycia GMO,
  6. klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin chemicznych (CLP);
  1. nadzór nad zagadnieniami związanymi z rejestracją, oceną i udzielaniem zezwoleń dla substancji chemicznych (REACH);
  2. prowadzenie postępowania wyjaśniającego w ramach Wspólnotowego Systemu Szybkiego Powiadamiania o Produktach Niebezpiecznych (RAPEX) w odniesieniu do produktów chemicznych;
  3. współpraca z przedsiębiorcami w ramach wdrażania przepisów dotyczących klasyfikacji, oznakowania oraz pakowania substancji i mieszanin chemicznych (CLP);
  4. prowadzenie postępowania w przypadku stwierdzenia wytwarzania lub wprowadzania do obrotu środka zastępczego lub produktu, co do którego zachodzi podejrzenie, że jest on środkiem zastępczym;
  5. kontrola przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r o przeciwdziałaniu Narkomanii (Dz.U.z 2019r. poz.852 z późn. zm.),dotyczących prowadzenia przez przedsiębiorców działalności w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub wewnątrzwspólnotowego nabycia  oraz wprowadzania do obrotu nowej  substancji psychoaktywnej, w tym w postaci mieszaniny lub w wyrobie;
{"register":{"columns":[]}}