W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania

Do zadań Sekcji ds. Higieny Pracy należy w szczególności:

  1. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących warunków zdrowotnych środowiska pracy a zwłaszcza zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych     z warunkami pracy w zakładach pracy oraz w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi do spraw wewnętrznych;
  2. nadzór nad zakładami stwarzającymi ryzyko powstawania chorób zawodowych;
  3. prowadzenie działalności zapobiegającej powstawaniu chorób zawodowych;
  4. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dotyczących chorób zawodowych, przygotowywanie decyzji w tym zakresie oraz prowadzenie dokumentacji i statystyki chorób zawodowych;
  5. kontrola warunków pracy pod względem narażenia na czynniki szkodliwe;
  6. nadzór nad utrzymaniem należytego stanu higienicznego zakładów pracy oraz jednostek organizacyjnych podległych ministrowi do spraw wewnętrznych;
  7. nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawnych w zakresie narażenia na czynniki rakotwórcze i ocena realizacji przez pracodawców przepisów prawnych w zakresie tych czynników;
  8. kontrola przestrzegania przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby oraz przez użytkowników obowiązków wynikających z ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach oraz z rozporządzeń Wspólnot Europejskich w niej wymienionych;
  9. kontrola przestrzegania przez podmioty wprowadzające do obrotu oraz stosujące prekursory narkotyków kategorii 2 i 3;
  10. kontrola wymagań określonych w przepisach o zawartości niektórych substancji w dymie papierosowym;
  11. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii w ramach nadzoru nad środkami zastępczymi i nowymi substancjami psychoaktywnymi;
  12. kontrola warunków pracy pracowników zawodowo narażonych na azbest;
  13. nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej;
  14. nadzór nad warunkami pracy pracowników narażonych na czynniki biologiczne;
  15. kontrola warunków i ograniczeń wprowadzenia do obrotu i stosowania oraz właściwości środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne określonych przepisami;
  16. nadzór nad przestrzeganiem obowiązków dotyczących wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów w świetle obowiązujących przepisów;
  17. kontrola w nadzorowanych obiektach spełnienia obowiązku posiadania koncesji w zakresie, w jakim dotyczą paliw ciekłych, wpisu do rejestru i zgłoszenia do Prezesa URE infrastruktury paliw ciekłych oraz kontrola spełnienia wymogu prowadzenia sprzedaży paliw ciekłych i świadczenia usług magazynowania lub przeładunku paliw ciekłych, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych;
  18. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych;
  19. nadzór nad warunkami produkcji i obrotu produktów kosmetycznych oraz przestrzeganiem przepisów o produktach kosmetycznych, a także pobieranie próbek do badań laboratoryjnych w tym zakresie;
  20. przygotowywanie decyzji administracyjnych (w tym za kontrole i inne czynności, podczas których stwierdzono nieprawidłowości), opinii i postanowień;
  21. podejmowanie działań w zakresie odwołań od decyzji administracyjnych oraz skarg i zażaleń w I instancji;
  22. realizacja działań w zakresie utrzymania systemu zarządzania;
{"register":{"columns":[]}}