Higiena Pracy
Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy:
1) nadzór nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy;
2) kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy;
3) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o substancjach chemicznych i mieszaninach;
4) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o produktach biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej;
5) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki rakotwórcze i mutagenne w środowisku pracy;
6) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki biologiczne w środowisku pracy;
7) prowadzenie nadzoru nad prekursorami narkotyków kategorii 2 i kategorii 3;
8) analiza wyników badań środowiskowych czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowiskach pracy;
9) prowadzenie spraw dotyczących chorób zawodowych;
10) gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących środowiska pracy;
11) opracowywanie planów pracy i zamierzeń oraz ich terminowa realizacja;
12) opracowywanie bieżących zagadnień problemowych zlecanych przez Wojewódzkiego Inspektora;
13) udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących higieny pracy;
14) sporządzanie sprawozdań z nadzoru nad środkami zastępczymi;
14) udział w dodatkowych czynnościach zlecanych przez Powiatowego Inspektora;
15) prowadzenie spraw z zakresu systemu jakości w nadzorze;
16) zadania wynikające z obronności państwa.