W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszyła III edycja kampanii EFSA „Wybieraj bezpieczną żywność”

Wybieraj bezpieczną żywność

 Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) wystartował  z III edycją kampanii „Wybieraj bezpieczną żywność”. W 2023 roku akcja zatacza szersze kręgi  i obejmie 16 krajów.

Celem kampanii jest  wsparcie mieszkańców Europy w podejmowaniu świadomych wyborów dotyczących zakupu żywności. Dzięki współpracy z naukowcami powstały materiały kampanijne dzięki którym konsumenci  mają dostęp do praktycznych i przystępnych informacji przydatnych podczas kupowania i spożywania żywności, od pomocy przy czytaniu etykiet, przez informacje na temat istoty i zasadności stosowania suplementów diety, do wskazówek na temat przygotowania i przechowywania produktów spożywczych.

Adresatami kampanii są przede wszystkim mieszkańcy i mieszkanki Europy w wieku od 25 do 45 lat, w szczególności młodzi rodzice oraz osoby zainteresowane bezpieczeństwem żywności i nauką.

 

   Główny Inspektorat Sanitarny po raz trzeci włącza się w realizację kampanii. Oprócz szeroko komunikowanych w przestrzeni internetowej materiałów kampanijnych, pracownicy terenowych jednostek Państwowej Inspekcji Sanitarnej przeprowadzą działania edukacyjne skierowane do lokalnej społeczności. Wyjaśnią co to są suplementy diety, udzielą praktycznych wskazówek, na co zwracać uwagę kupując produkty żywnościowe i jakich zasad przestrzegać, by zakupiona przez nich żywność była nadal bezpieczna.

Informacje i materiały związane z kampanią  i bezpieczeństwem żywności znajdują się na  stronie internetowej #EUChooseSafeFood.  Ze strony internetowej można  pobrać zestaw narzędzi i materiałów. Znajdują się w nim grafiki, krótkie filmy i posty do publikacji w mediach społecznościowych dostępne w wielu językach, które można udostępniać we własnych kanałach.

Więcej informacji znajdziesz na stronie kampanii.

{"register":{"columns":[]}}