Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego [NZ]
Dane kontaktowe:
Starszy Asystent - mgr inż. Adam Szczerek
pokój nr 23
Starszy Asystent - mgr inż. Adam Szczerek
pokój nr 23
Adres e-mail: nz.psse.strzelceop@sanepid.gov.pl
Główne zadania:
Obowiązek opłaty nakładany jest w formie decyzji administracyjnej, wydawanej po wykonaniu czynności .
Opłacie nie podlegają czynności związane z wydawaniem opinii sanitarnych w ramach postępowań dotyczących:
- strategicznej oceny oddziaływania (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania);
- oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
- Składanie wniosków po otrzymaniu zawiadomień o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub jego zmiany (art. 11 pkt 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym);
- Składanie wniosków po otrzymaniu zawiadomień o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany (art. 17 pkt 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym);
- Uzgadnianie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko, opracowywanej na potrzeby studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (art. 53 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko);
- Opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (art. 54 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko);
- Uzgadnianie dokumentacji projektowych pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych, dotyczących budowy oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych;
- Przeprowadzanie kontroli obiektów będących w trakcie realizacji, w celu oceny uwzględnienia wymagań higienicznych i zdrowotnych określonych w obowiązujących przepisach;
- Uczestniczenie w dopuszczeniu do użytkowania obiektów budowlanych, poprzez przeprowadzanie kontroli w tych obiektach (art. 56 ustawy Prawo budowlane);
- Wydawanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanych przedsięwzięć na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (art. 64 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko);
- Wydawanie opinii w sprawie ustalenia zakresu raportu dla planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko (art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko);
- Wydawanie opinii o planowanym przedsięwzięciu przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (art. 77 ust. 1 pkt 2 oraz art. 90 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko);
- Wydawanie opinii wynikających z ustawy Prawo farmaceutyczne, niezbędnych do uzyskania zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej, punktu aptecznego lub hurtowni farmaceutycznej;
- Wydawanie opinii co do zgodności z warunkami sanitarnymi, określonymi przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej planowanych do realizacji przedsięwzięć finansowanych ze środków Unii Europejskiej;
- Udostępnianie listy rzeczoznawców ds. sanitarnohigienicznych.
Obowiązek opłaty nakładany jest w formie decyzji administracyjnej, wydawanej po wykonaniu czynności .
Opłacie nie podlegają czynności związane z wydawaniem opinii sanitarnych w ramach postępowań dotyczących:
- strategicznej oceny oddziaływania (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania);
- oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Podstawowe akty prawne wykorzystywane na Stanowisku Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego:
- Ustawa z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2021r., poz. 195 ze zmianami);
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie rzeczoznawców do spraw sanitarnohigienicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 1792);
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 marca 2010r. w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat za badania laboratoryjne oraz inne czynności wykonywane przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 36 poz. 203);
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021r., poz. 2351 ze zmianami);
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022, poz. 1225);
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003r., Nr 169, poz. 1650 ze zmianami);
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022r., poz. 503);
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 ze zmianami);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019r., poz. 1839).
Lista rzeczoznawców:
Lista rzeczoznawców ds. sanitarnohigienicznych zamieszkałych na terenie województwa opolskiego
Materiały
Lista rzeczoznawców ds. sanitarnohigienicznychlista_rzeczoznawców_do_spraw_sanitarnohigienicznych.pdf 0.26MB