W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Do zadań Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Świdnicy należy w szczególności:
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
działalność przeciwepidemiczna;
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
prowadzenie postępowania administracyjnego i postępowania egzekucyjnego w administracji,
przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów powszechnych;
przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenia i popierania oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywania w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.