Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży
Do zakresu obowiązków pracownika należy realizowanie zadań z zakresu zdrowia publicznego poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny procesów nauczania i wychowania oraz higieny i rekreacji w szczególności poprzez:
1.kontrolę przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w szczególności dotyczące higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz w ośrodkach wypoczynku i rekreacji, higieny procesów nauczania,
2.prowadzenie nadzoru sanitarnego nad szkołami, placówkami oświatowo-wychowawczymi oraz wypoczynku dla dzieci i młodzieży poprzez prowadzenie kontroli uwzględniających:
a/ocenę dostosowania mebli edukacyjnych do zasad ergonomii,
b/ocenę realizacji wymogów w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji chemicznych i ich mieszanin w placówkach poprzez ocenę warunków przechowywania oraz stosowania niebezpiecznych substancji i preparatów chemicznych w pracowniach, klaso –pracowniach, laboratoriach i warsztatach,
c/ocenę warunków zdrowotnych w pracowniach komputerowych w szkołach,
d/ocenę higieny pracy umysłowej ucznia /ocena rozkładu zajęć lekcyjnych/.
3.opracowanie informacji, wykazów ,analiz i sprawozdań z prowadzonego nadzoru nad szkołami i placówkami , ośrodkami wypoczynku dzieci i młodzieży oraz dokonywanie oceny w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego szkół i placówek oświatowo –wychowawczych powiatu.
4.sporządzanie zbiorczych analiz i ocen z prowadzonej działalności wobec nadzorowanych placówek oraz przedstawianie wyników i wniosków władzom zwierzchnim i samorządom lokalnym zainteresowanym problematyką higieny dzieci i młodzieży,
5.współpraca z organami władzy samorządowej ,dyrektorami szkół i placówek oraz organami prowadzącymi, innymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami w zakresie poprawy warunków środowiska fizycznego szkół i placówek ,jak również prowadzenie działań związanych z podnoszeniem standardu i bezpieczeństwa w placówkach nauczania i wychowania.
6.prowadzenie działań zmierzających do optymalnego rozwoju dzieci i młodzieży,
7.przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności związanych z postępowaniem administracyjnym w pierwszej instancji w zakresie higieny dzieci i młodzieży.
8.współdziałanie z samodzielnymi stanowiskami pracy w Stacji w zakresie zagadnień związanych z tematyką higieny dzieci i młodzieży z jednoczesną wymianą informacji między podmiotami zaangażowanymi w nadzór nad w/w placówkami.
9.wykonywanie niezbędnych czynności zapobiegawczych lub kontrolnych w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa sanitarnego w nadzorowanych placówkach i przygotowanie niezbędnych informacji w celu przekazania do organu wyższego szczebla.