W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Higiena Pracy

Do podstawowych zadań Sekcji Nadzoru Higieny Środowiska w zakresie działania higieny pracy należy:

  • sprawowanie bieżącego nadzoru nad warunkami zdrowotnymi  środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy  w zakładach  pracy,
  • przestrzeganie przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii  2 i 3, obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
  • przestrzeganie przez osoby wprowadzające substancje chemiczne i ich mieszaniny do obrotu oraz przez użytkowników substancji chemicznych i ich mieszanin, obowiązków wynikających z ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszanin,
  • kontrolowanie przestrzegania przepisów dotyczących wprowadzenia  do obrotu produktów biobójczych,
  • nadzór nad środkami ochrony roślin przy obrocie i  stosowaniu   rolniczych pestycydów,
  • wykonywanie czynności kontrolnych w zakładach pracy wszystkich branż z uwzględnieniem zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych,
  • planowanie przeprowadzenia badań i pomiarów czynników szkodliwych i uciążliwych występujących na stanowiskach pracy,
  • udzielanie porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników  chemicznych,  fizycznych i biologicznych na zdrowie pracujących,
  • rozpatrywanie spraw związanych z chorobami zawodowymi,
  • opracowywanie informacji i sprawozdań z zakresu higieny pracy,
  • rozpatrywania skarg i zażaleń  na zasadach określonych  w kpa,
  • nadzór nad czynnikami rakotwórczymi i cytostatykami zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • nadzór nad szkodliwymi czynnikami biologicznymi dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki,
  • nadzór nad detergentami zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii w ramach środków zastępczych,
  • działanie zgodnie z obowiązującym systemem zarządzania.
{"register":{"columns":[]}}