Polityki i cele Oddziału Laboratoryjnego
Oddział Laboratoryjny wykonuje badania i pomiary w zakresie próbek wody, próbek kału w kierunku nosicielstwa i zakażeń jelitowych oraz próbek biologicznych wskaźników kontroli skuteczności sterylizacji.
Oddział Laboratoryjny wykonuje swoją działalność tak, aby były spełnione wymagania normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących”, wymagania klienta, a także organów stanowiących i organizacji udzielającej uznania. Spełnienie tych wymagań odnosi się wyłącznie do działań wykonywanych przez Oddział Laboratoryjny.
Główne cele działalności Oddziału Laboratoryjnego to:
- osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości wykonywanych badań i usług świadczonych klientom, który pozwala na uzyskanie ważnych dla klientów wyników
- spełnienie oczekiwań i wymagań klientów a także organów stanowiących i organizacji udzielającej uznania
- zwiększanie zaufania klientów do świadczonych przez Stację usług badawczych
- przestrzeganie praw klientów - prowadzenie działalności laboratoryjnej w sposób bezstronny oraz, zachowanie poufności wszelkich informacji uzyskanych lub wytworzonych podczas realizacji działalności laboratoryjnej
- spójne działanie laboratorium na każdym etapie realizacji zleceń dla zapewnienia ważności wyników
Oddział Laboratoryjny realizuje te cele poprzez:
- wykonywanie badań zgodnie z ustalonymi i wyspecyfikowanymi metodami i zgodnie z dobrą (profesjonalną) praktyką laboratoryjną oraz bieżące wewnętrzne i zewnętrzne potwierdzanie ważności wyników
- merytoryczne przygotowanie personelu Oddziału Laboratoryjnego do rozwiązywania problemów klienta, znajomość dokumentacji dotyczącej systemu zarządzania i stosowanie polityki i procedur w swojej pracy
- systematyczne podnoszenie kompetencji personelu poprzez udział w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych
- ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania
- utrzymywanie integralności systemu zarządzania podczas planowania i wdrażania zmian w systemie zarządzania w celu zapewnienia skutecznego i sprawnego działania
- komunikowanie skuteczności systemu zarządzania oraz znaczenia spełnienia wymagań klienta organów stanowiących i organizacji udzielającej uznania
- ustanowienie właściwych procesów komunikacyjnych w laboratorium oraz pomiędzy innymi współpracującymi z laboratorium komórkami organizacyjnymi
- poddawanie systematycznym przeglądom ogólnych celów polityki jakości odnoszących się do spełnienia wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 oraz wymagań klientów
- ustanowienie i przestrzeganie polityki bezstronności i polityki poufności
- rozpatrywanie ryzyk oraz szans związanych z działalnością laboratoryjną
Kierownictwo laboratorium jest zaangażowane we wdrożenie, utrzymanie oraz ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania na wszystkich poziomach organizacyjnych laboratorium dla uzyskania powyższych celów.