Skargi i wnioski
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wałbrzychu lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków:
- we wtorki w godz. 1400 –1530,
Od poniedziałku do piątku w godz. 700 – 1435 kierownicy właściwych komórek organizacyjnych lub osoby przez nich upoważnione przyjmują skargi i wnioski z zakresu:
- Higieny Żywności, Żywienia |
|
pokój nr 11 i 15 |
|
- Higieny Pracy |
|
pokój nr 19 |
|
- Higieny Komunalnej |
|
pokój nr 20 |
|
- Epidemiologii |
|
pokój nr 27 |
|
- Higieny Dzieci Młodzieży oraz Promocji Zdrowia |
|
pokój nr 22 |
|
- Zapobiegawczego Nadzoru |
|
pokój nr 23 |
|
- badań laboratoryjnych |
|
pokój nr 4 |
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Wałbrzychu, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski w PSSE w Wałbrzychu rozpatrywane są zgodnie z:
- ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.),
- rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),
- zarządzeniem Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
w Wałbrzychu nr 04/DYR/22 z dnia 25 stycznia 2022 r.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, środków komunikacji elektronicznej (w tym za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP), a także ustnie do protokołu.
- Skarga lub wniosek nie zawierający imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego - anonimowe - pozostawia się bez rozpoznania. Wyjątkiem są skargi lub wnioski informujące
o zagrożeniu życia lub zdrowia ludzi, które mogą podlegać rozpatrzeniu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny lub osoba przez niego upoważniona. - Postępowanie w sprawie skargi/wniosku prowadzi się wnikliwie, rzetelnie i obiektywnie
z uwzględnieniem wszystkich okoliczności i przesłanek, mając na uwadze dobro wnoszącego lub osób, w imieniu których występuje, oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawne. W celu zbadania i wyjaśnienia sprawy możliwe jest wystąpienie do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i informacji. - W przypadku zgłoszenia podejrzenia o niewłaściwą jakość zdrowotną wody lub środka spożywczego badaniom laboratoryjnym w ramach rozpatrywania skargi lub wniosku podlegają jedynie próbki pobrane przez upoważnionych próbkobiorców PSSE w Wałbrzychu.
- Skarga lub wniosek rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminach wskazanych przez Kodeks postępowania administracyjnego.
- Pierwsza publikacja:
- 29.03.2022 11:37 Szymon Kulasik
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Szymon Kulasik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 2.0 | 18.10.2022 11:30 Szymon Kulasik |
Skargi i wnioski | 1.0 | 29.03.2022 11:37 Szymon Kulasik |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP