W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień Bez Tytoniu 2024

Młodzież

Obchody Światowego Dnia Bez Tytoniu zostały zainicjowane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) w 1987 roku. Prowadzona kampania ma na celu zwrócenie uwagi na szkodliwość palenia papierosów. Każdego roku święto jest obchodzone pod innym hasłem. Tegoroczne hasło kampanii brzmi: „Młodzież wkracza i zabiera głos #TobaccoExposed”

Światowy Dzień bez Tytoniu 2024 będzie stanowił platformę dla młodych ludzi na całym świecie, którzy wzywają rządy do ochrony ich przed drapieżnymi taktykami marketingu tytoniowego. Branża celuje w młodzież w celu osiągnięcia zysków przez całe życie, tworząc nową falę uzależnień. Szacuje się, że na całym świecie około 37 milionów dzieci w wieku 13-15 lat używa tytoniu, a w wielu krajach wskaźnik używania e-papierosów wśród nastolatków przewyższa wskaźnik dorosłych.

Tegorocznym tematem jest ochrona młodych ludzi przed wpływem przemysłu tytoniowego. Kampania komunikacyjna podjęta przez WHO w mediach społecznościowych jest kontynuacją strategii „Dla młodzieży przez młodzież”, w ramach której będą oni protestować przeciwko manipulacyjnym taktykom przemysłu tytoniowego oraz wskazywać na jego szkodliwy wpływ na zdrowie, sprawiedliwość społeczną i środowisko.

Dlaczego przemysł tytoniowy atakuje młodzież ?

Aby nadal generować miliardy dolarów przychodów, przemysł tytoniowy musi co roku zastępować miliony klientów, którzy umierają i tych, którzy rzucają palenie. Aby osiągnąć ten cel, pracuje nad stworzeniem środowiska promującego absorpcję jej produktów wśród następnego pokolenia, w tym luźnych przepisów zapewniających dostępność i przystępną cenę produktów. Branża opracowuje również produkty i taktyki reklamowe, które przemawiają do dzieci i młodzieży, docierając do nich za pośrednictwem mediów społecznościowych i platform streamingowych.

Wśród młodzieży coraz większą popularnością cieszą się produkty takie jak papierosy elektroniczne i woreczki nikotynowe. Szacuje się, że w 2022 r. 12,5% nastolatków w Regionie Europejskim używało e-papierosów w porównaniu do 2% dorosłych.

Branża celowo sprzedaje młodym ludziom śmiertelne uzależnienie, dlatego WNTD 2024 wzywa rządy i społeczność kontrolującą użycie tytoniu do ochrony obecnych i przyszłych pokoleń oraz do pociągnięcia przemysłu tytoniowego do odpowiedzialności za szkody, jakie wyrządza.

Źródło: https://www.who.int/campaigns/world-no-tobacco-day/2024

 

{"register":{"columns":[]}}