W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stanowisko ds. Higieny Pracy

 

Agnieszka Bałdyga – Młodszy Asystent Higieny Pracy
Dane teleadresowe:
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Węgrowie
ul. Kard. St. Wyszyńskiego 3
07-100 Węgrów

pokój nr 7

Zadania stanowiska

Do zakresu działania Stanowiska Pracy ds. Higieny Pracy należy:

W dziedzinie bieżącego nadzoru sanitarnego:


1.  kontrola i  egzekwowanie  przestrzegania przepisów określających wymagania     higieniczne i zdrowotne w zakładach pracy,  a w szczególności:
•    utrzymania właściwego stanu higieniczno-sanitarnego zakładów pracy,
•    warunków zdrowotnych środowiska pracy, w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
•    przestrzegania przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. Nr 63, poz. 322 z późniejszymi zmianami) obowiązków wynikających z tej ustawy oraz z rozporządzeń Wspólnoty Europejskiej w niej wymienionych,
•    przestrzegania przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii 2 i 3, obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2012 r. poz. 124 z p. zm.), rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 273/2004
z dnia 11 lutego 2004 r. w sprawie prekursorów narkotykowych oraz rozporządzenia (WE) Rady nr 111/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. określającego zasady handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Wspólnotą a państwami trzecimi.
•    kontrola przestrzegania przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej.
2.    Kontrola i egzekwowanie zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
3.  Prowadzenie postępowania w sprawach chorób zawodowych i wydawanie decyzji o     stwierdzeniu choroby zawodowej lub decyzji o braku podstaw do jej stwierdzenia.

Akty prawne

Akty prawne stosowane na Stanowisku Pracy ds. Higieny Pracy

Wykaz aktualnych aktów prawnych stosowanych na stanowisku Pracy ds. Higieny Pracy znajduje się w komórce organizacyjnej.

Teksty przepisów prawnych opublikowanych w wydawnictwach urzędowych: Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim, wydawanych przez Rządowe Centrum Legislacji dostępne są na stronie Rządowego Centrum Legislacji https://www.rcl.gov.pl/

Obowiązek informacyjny

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH – informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie       o ochronie danych, dalej jako Rozporządzenie):

  1.  Administrator Danych  

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno-  Epidemiologiczna w Węgrowie  reprezentowana przez Państwowego  Powiatowego  Inspektora Sanitarnego  / Dyrektora  Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej  z siedzibą w Węgrowie przy ul. Kar. Stefana Wyszyńskiego 3, 07-100 Węgrów.

Dane kontaktowe: e-mail sekretariat.psse.wegrow@sanepid.gov.pl; tel: 25 505 55 80

2. Inspektor Ochrony Danych  

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej  w Węgrowie można uzyskać pod adresem sekretariat.psse.wegrow@sanepid.gov.pl lub pisemnie na adres Administratora Danych. 

3. Cel przetwarzania danych osobowych  

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego,  w szczególności poprzez: 

  • sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy oraz przestrzeganiem przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dotyczące warunków zdrowotnych środowiska pracy, w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,  
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie podejrzenia choroby zawodowej. 

Pani/Pana dane osobowe nie są udostępniane innym odbiorcom. Mogą być przekazane wyłącznie innym organom administracji publicznej uprawnionym na podstawie przepisów prawa. 

4. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych  

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) i e) Rozporządzenia. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 1 pkt 2, art. 4 ust. 1 pkt 2, 5, 8, art. 4 ust. 2 pkt 1 , art. 5 ust. 1 pkt 4a oraz art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

5. Prawa osób, których dane dotyczą  

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii; do ich sprostowania; usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; ograniczenia ich przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu; żądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych; jak również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

6. Informacja o wymogu podania danych  

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest stosowne do przepisów prawa przywołanych w pkt. 4. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Węgrowie  przetwarza Pani/Pana dane osobowe na zasadach opisanych w niniejszej informacji, w celu rozpoznania sprawy i wydania decyzji rozstrzygającej sprawę co do istoty. 

7. Informacja o okresie przechowywania danych osobowych  

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu osiągnięcia celu a następnie w celach archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

 Ponadto Administrator Danych, zgodnie z art. 24 ust. 1 Rozporządzenia, stosuje środki techniczne  i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem rozporządzenia oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. 

 Wyjątkiem od przywołanej powyżej zasady nieudostępniania danych, jest prawo przysługujące stronie (stronom) postępowania administracyjnego na mocy art. 73 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Na mocy przywołanego przepisu, Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania. Realizacja wskazanego uprawnienia może prowadzić do udostępnienia danych osobowych stron i innych uczestników postępowania.

Obowiązek informacyjny

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH – informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako Rozporządzenie): 

1. Administrator Danych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno-  Epidemiologiczna w Węgrowie  reprezentowana przez Państwowego  Powiatowego  Inspektora Sanitarnego / Dyrektora  Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej  z siedzibą w Węgrowie przy ul. Kar. Stefana Wyszyńskiego 3, 07-100 Węgrów.

Dane kontaktowe: e-mail sekretariat.psse.wegrow@sanepid.gov.pl; tel: 25 505 55 80

2. Inspektor Ochrony Danych

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Węgrowie można uzyskać pod adresem sekretariat.psse.wegrow@sanepid.gov.pl lub pisemnie na adres Administratora Danych. 

3. Cel przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego,  w szczególności poprzez: 

  • sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby obowiązków wynikających z ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach, 
  • sprawowanie nadzoru nad produktami biobójczymi i wyrobami poddanymi działaniu produktów biobójczych,
  • sprawowanie nadzoru nad detergentami,
  • sprawowanie nadzoru nad produktami kosmetycznymi,
  • sprawowanie nadzoru nad środkami zastępczymi i nowymi substancjami psychoaktywnymi, 

Pani/Pana dane osobowe nie są udostępniane innym odbiorcom. Mogą być przekazane wyłącznie innym organom administracji publicznej uprawnionym na podstawie przepisów prawa. 

4. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

      Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) i e) Rozporządzenia. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 1 pkt 2, art. 4 ust. 1 pkt 5, 8, art. 4 ust. 2 pkt. 1 oraz art.  25 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Ustawa z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach, Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych, Ustawa z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych, Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r o przeciwdziałaniu narkomanii. 

5. Prawa osób, których dane dotyczą

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii; do ich sprostowania; usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; ograniczenia ich przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu; żądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych; jak również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

6. Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest stosowne do przepisów prawa przywołanych  w pkt. 4. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Węgrowie  przetwarza Pani/Pana dane osobowe na zasadach opisanych w niniejszej informacji, w celu rozpoznania sprawy i wydania decyzji rozstrzygającej sprawę co do istoty.

7. Informacja o okresie przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu osiągnięcia celu a następnie w celach archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

 

Ponadto Administrator Danych, zgodnie z art. 24 ust. 1 Rozporządzenia, stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem rozporządzenia oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. 

Wyjątkiem od przywołanej powyżej zasady nieudostępniania danych, jest prawo przysługujące stronie (stronom) postępowania administracyjnego na mocy art. 73 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Na mocy przywołanego przepisu, Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania. Realizacja wskazanego uprawnienia może prowadzić do udostępnienia danych osobowych stron i innych uczestników postępowania.

 

{"register":{"columns":[]}}