W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Nadzoru nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy

  1. nadzór  nad  warunkami  zdrowotnymi środowiska  pracy  w  celu  ochrony  zdrowia ludzkiego  przed  wpływem  czynników  szkodliwych  i  uciążliwych,  a  w  szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych,
  2. nadzór  nad  stanem  zdrowia  pracowników  zawodowo  narażonych  na  substancje chemiczne i ich mieszaniny, czynniki lub procesy o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy,
  3. nadzór  nad  realizacją  wymogów  w  zakresie  wprowadzania  do  obrotu lub stosowania substancji chemicznych w ich postaci własnej, jako składników mieszanin lub w wyrobach,
  4. nadzór  nad  realizacją  wymogów  w  zakresie  wprowadzania  do  obrotu  produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej,
  5. nadzór nad produktami kosmetycznymi,
  6. nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu detergentów,
  7. nadzór   nad   gospodarką  prekursorami narkotyków kategorii 2 i 3,
  8. nadzór  nad  realizacją  ustawy  o  przeciwdziałaniu  narkomanii  w  zakresie  dotyczącym środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych
  9. kontrola w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz wprowadzania do obrotu nowych substancji psychoaktywnych, w tym w postaci mieszaniny lub w wyrobie
  10. nadzór   nad   dokumentacją   pracodawców   pod   kątem   aktualności   zaświadczeń lekarskich o zdolności do pracy zatrudnionych pracowników,
  11. sporządzanie  opracowań  dotyczących  oceny  stanu  higieniczno-sanitarnego  zakładów pracy,
  12. prowadzenie   ewidencji   zakładów   pracy,   w   których   wymagany   jest   nadzór   nad warunkami środowiska pracy,
  13. prowadzenie   postępowań   administracyjnych i wydawanie  decyzji, dotyczących naruszenia  wymagań  higienicznych  oraz  zdrowotnych w zakładach pracy,
  14. prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych w sprawie chorób zawodowych,
  15. prowadzenie dokumentacji i statystyki zachorowań na choroby zawodowe,
  16. rejestrowanie   i   przetwarzanie   danych   dotyczących   warunków   pracy   i   zagrożeń związanych z chorobami zawodowymi,
  17. udzielanie  porad  i  informacji  w  zakresie  zapobiegania  i  eliminowania  negatywnego wpływu  czynników  i  zjawisk  fizycznych,  chemicznych,  biologicznych  na  zdrowie pracowników oraz promowanie zdrowia w zakładach pracy,
  18. udział  w  akcjach  ratowniczych  wynikających  z  sytuacji  awaryjnych  połączonych  ze skażeniem środowiska,  w  zakresie  chemicznej  identyfikacji  substancji  stwarzających zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt.
{"register":{"columns":[]}}