Zakres obowiązków
Do zakresu działania Sekcji Higieny Komunalnej należy w szczególności:
- prowadzenie kontroli sanitarnych w zakresie zgodności istniejącego stanu sanitarnego z obowiązującymi przepisami dotyczącymi higieny środowiska, a zwłaszcza wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi
- prowadzenie czynności kontrolnych w ramach nadzoru nad obiektami użyteczności publicznej, w tym obiektami hotelarskimi, turystyczno-wczasowymi, zakładami kosmetycznymi, fryzjerskimi, pralniczymi, środkami transportu, urządzeniami wodociągowymi, basenami kąpielowymi oraz dokonywanie ocen stanu sanitarnego obiektów użyteczności publicznej oraz środków transportu publicznego,
- prowadzenie kontroli sanitarnych w zakresie zgodności istniejącego stanu sanitarnego z obowiązującymi przepisami dotyczącymi wymagań określonych w ustawie z dnia 15 września 2017r. o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium
- nadzorowanie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz wody w kąpieliskach, miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli i basenach na terenie działania Powiatowej Stacji i dokonywanie ocen z tym związanych,
- prowadzenie bazy danych urządzeń wodociągowych, basenów, kąpielisk oraz miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli,
- prowadzenie i aktualizacja systemu monitoringu jakości wody w kąpieliskach, w tym internetowego serwisu kąpieliskowego
- pobieranie do badań próbek wody przeznaczonej do spożycia oraz próbek z basenów kąpielowych, kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących postępowania ze zwłokami, w tym prowadzenie postępowania w sprawie zezwoleń na ekshumację oraz przewóz zwłok i szczątków;
- wydawanie ocen higienicznych dotyczących materiałów lub wyrobów używanych do uzdatniania i dystrybucji wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
- rozpatrywanie i załatwianie interwencji w zakresie właściwości rzeczowej Sekcji,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej merytorycznej działalności Sekcji,
- przygotowywanie harmonogramów kontroli, sporządzanie sprawozdań okresowych i wydawanie ocen,
- opiniowanie wniosków dotyczących imprez masowych
- wydawanie opinii sanitarnych podmiotom na wniosek w zakresie spełnienia wymagań sanitarno-higienicznych i technicznych pomieszczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie postępowania administracyjnego w ramach sprawowanego nadzoru.