W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień bez Tytoniu 31.05.2024

31.05.2024

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Bez Tytoniu, który został ustanowiony w 1987 roku przez państwa członkowskie Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), aby zwrócić uwagę na zagrożenia spowodowane paleniem tytoniu. Wydarzenie przypomina o szkodliwym wpływie nikotyny, praktykach firm tytoniowych i działaniach WHO w walce z epidemią tytoniową, a także podpowiada, w jaki sposób domagać się swojego prawa do zdrowia i zdrowego życia oraz do ochrony przyszłych pokoleń.

Światowy Dzień bez Tytoniu

Tegoroczne obchody zostały poświęcone ochronie młodzieży przed wpływem przemysłu tytoniowego i towarzyszy im hasło „Młodzież wkracza i zabiera głos #TobaccoExposed”. Kampania komunikacyjna w mediach społecznościowych podjęta przez WHO jest kontynuacją strategii „dla młodzieży przez młodzież”, w ramach której młodzi ludzie protestują przeciwko taktykom przemysłu tytoniowego oraz podkreślają jego szkodliwy wpływ na zdrowie, sprawiedliwość społeczną i środowisko.

Światowa Organizacja Zdrowia opracowała raport „Hooking the next generation” pokazujący, jak przemysł tytoniowy poprzez nowe produkty i kampanie marketingowe oddziałuje na młodzież, aby uzależnić ją od nikotyny. Przemysł tytoniowy próbuje dotrzeć do młodych ludzi wykorzystując kolorowe produkty nikotynowe o smakach słodyczy i owoców. Atrakcyjna forma podania sprawia, że młodzież chętniej sięga po nikotynę. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że ponad 70% młodych użytkowników e-papierosów zrezygnowałoby, gdyby produkty były dostępne tylko o smaku tytoniu.

WHO wzywa rządy do ochrony młodych ludzi poprzez zwiększony nadzór nad produktami tytoniowymi, nałożenie wyższych podatków, tworzenie stref wolnych od dymu tytoniowego i nałożenie zakazów: aromatyzowania e-papierosów, marketingu, reklamy i promocji.  Światowa Organizacja Zdrowia apeluje o zwiększenie świadomości społecznej na temat taktyk stosowanych przez przemysł oraz wspieranie inicjatyw edukacyjnych i uświadamiających, prowadzonych przez młodzież.  

 

Źródło:
https://www.who.int/campaigns/world-no-tobacco-day/2024

 

{"register":{"columns":[]}}