Zadania Sekcji Higieny Dzieci i Młodzieży
Sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w placówkach nauczania, wychowania i opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz placówkami wypoczynku dla dzieci i młodzieży, a w szczególności:
- Podejmowanie działań zmierzających do rozwiązywania problemów w zakresie:
- warunków zdrowotnych i higieny pracy umysłowej w placówkach oświatowo-wychowawczych,
- higienicznej oceny rozkładów zajęć lekcyjnych,
- dostosowania mebli edukacyjnych do zasad ergonomii,
- warunków do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w zakładach nauczania i wychowania oraz ocena infrastruktury do prowadzenia zajęć WF,
- warunków zdrowotnych w szkolnych pracowniach komputerowych,
- realizacji wymogów w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji i preparatów chemicznych w placówkach,
- warunków do praktycznej nauki zawodu,
- stanu sanitarnego placówek pracy pozaszkolnej,
- przygotowania placówek do rozpoczęcia roku szkolnego.
- Sprawowanie nadzoru w zakresie higieny procesu nauczania, w tym podejmowanie działań zmierzających do eliminowania nieprawidłowości, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PSSE w Zwoleniu w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania instytucji.
- Czuwanie nad warunkami gwarantującymi bezpieczeństwo sanitarne w sezonowych placówkach wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży we współpracy z Sekcją Higieny Żywności i Żywienia oraz Stanowiskiem Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia.
- Rozwijanie współpracy z innymi służbami na poziomie samorządu powiatowego i gminnego oraz pozostałymi jednostkami organizacyjnymi zainteresowanymi w/w problematyką, łącznie z opracowywaniem ocen i analiz.
- Realizacja i analiza zadań wynikających z prac problemowych przy współpracy z Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Warszawie.
- Rozpatrywanie wniosków o interwencję i prowadzenie postępowania administracyjno-egzekucyjnego w nadzorowanych obiektach, opiniowanie nowopowstałych placówek przeznaczonych dla dzieci lub młodzieży.
- Prowadzenie konsultacji, kontroli instruktażowych i sprawdzających w zakładach nauczania i wychowania.
- Zbieranie i analiza danych oraz opracowywanie sprawozdań liczbowych i opisowych, a także opracowywanie wniosków w zakresie działalności sekcji.