#ŻyjDobrze - podsumowanie I etapu kampanii edukacyjnej
11.07.2022
Zakończyliśmy I etap kampanii edukacyjnej #ŻyjDobrze i zebraliśmy dane z jej realizacji z terenu całego województwa mazowieckiego. Teraz czas na krótkie podsumowanie!
Wykorzystując stronę internetową i media społecznościowe, opublikowaliśmy podczas kampanii 103 posty edukacyjne na Facebooku @wsse.waw, tyle samo tweetów na Twitterze @ZdroweMazowsze oraz 5 artykułów na stronie internetowej Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie, odnoszących się do 5 obszarów, które mają wpływ na nasze zdrowie. Skoncentrowaliśmy się na aktywności fizycznej, higienie, zdrowym żywieniu, zdrowiu psychicznym i profilaktyce.
W ciągu 36 dni kampanii dotarliśmy do ponad 276 000 odbiorców Facebooka oraz 27 987 odbiorców Twittera! Wszystkie treści były także dostępne w mediach społecznościowych 38 powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych województwa mazowieckiego oraz licznych stacji wojewódzkich i powiatowych z całej Polski.
Mamy nadzieję, że daliśmy powód do refleksji nad swoim stylem życia i zachęciliśmy wiele osób do tego, aby żyć dobrze! Staraliśmy się przekonać do zadbania o siebie i wprowadzenia w swoim życiu czasem nawet drobnych zmian, które wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.
Pochylając się nad przekrojem wiekowym naszych odbiorców, możemy potwierdzić, że to głównie kobiety w przedziale wieku 35-44 lata pogłębiały wiedzę na temat zdrowia swojego i swoich najbliższych. Panowie stanowili mniejszość wśród czytelników naszych postów kampanijnych.
Dziękujemy wszystkim, którzy śledzili nasze posty i udostępniali je dalej. Dziękujemy za zaangażowanie wszystkich Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych województwa mazowieckiego oraz za zainteresowanie ze strony jednostek Inspekcji Sanitarnej z całej Polski. Nasze kampanijne materiały edukacyjne były także pozytywnie oceniane i przekazywane dalej przez wiele jednostek władz lokalnych, podmiotów medycznych i organizacji lokalnych, m.in.: Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Sejmik Województwa Mazowieckiego, wydawnictwo medyczne Evereth Publishing, portal medyczny http://everethnews.pl. Ponadto kampania została opisana w portalu medycynapraktyczna.pl.
Dzięki Wam wzorce pozytywnych zachowań i promocja zdrowego stylu życia trafiły do ogólnopolskiego grona odbiorców!
Naszą kampanią interesowali się także zwolennicy zdrowego stylu życia z innych krajów. Film z inauguracji kampanii obejrzeli internauci z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Austrii, Szwecji, Norwegii, USA, Włoch, Ukrainy i Danii. Codzienne posty kampanijne były czytane ponadto przez odbiorców z Bułgarii, Białorusi, a nawet Sierra Leone i Ghany. Thank you all!
Zachęceni zainteresowaniem odbiorców, włączyliśmy działania propagujące treści zawarte w kampanii w naszą codzienną pracę na terenie całego województwa mazowieckiego, m.in.: podczas edukacji prowadzonej na 53 imprezach lokalnych typu festyny zdrowia, pikniki okazjonalne, imprezy związane z Dniem Dziecka, festiwale nauki, etc. oraz podczas 77 zajęć edukacyjnych, skierowanych do dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli, przedstawicieli jednostek samorządowych, pielęgniarek i seniorów.
Podsumowując, dzięki naszym mediom społecznościowym i działaniom edukacyjnym na terenie całego województwa mazowieckiego dotarliśmy do ponad 538 000 odbiorców.
Liczymy, że dzięki projektowi #ŻyjDobrze przekonaliśmy wszystkich, że nasze codzienne decyzje kształtują indywidualny stan zdrowia i wpływają na ogólny dobrostan każdego z nas.
Osoby zainteresowane przypomnieniem sobie treści kampanii odsyłamy do zakładki https://www.gov.pl/web/wsse-warszawa/zyjdobrze, gdzie można odnaleźć wszystkie przygotowane przez nas materiały. Zachęcamy do rozpowszechniania ich w swoich środowiskach lokalnych. Będziemy wdzięczni za podawanie WSSE w Warszawie jako autora kampanii oraz otagowanie kampanii hasztagiem #ŻyjDobrze.
Materiał opracowano na podstawie informacji własnych oraz przesłanych przez 38 PSSE woj. mazowieckiego.
[Oddział Promocji Zdrowia WSSE w Warszawie, lipiec 2022 r.]