Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi
Wymagania formalne dotyczące wniosku | |
Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000, Oddział ds. Szkód w środowisku oraz Informacji o Środowisku | |
Zadanie | Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w powierzchni ziemi |
Podstawa prawna | Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie, część I ust. 53 załącznika do ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej |
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
Wniosek winien zawierać projekt planu remediacji obejmujący informacje o: 1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni; 2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu; 3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy; 4) o nazwach substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust.1a ustawy Prawo ochrony środowiska; 5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartość w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja; 6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska; 7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 – jeżeli zachodzi taka potrzeba; 8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji; 9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji; 10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy Prawo ochrony środowiska. |
Forma załatwienia sprawy | Uzgodnienie w formie decyzji |
Miejsce złożenia dokumentów | Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach ul. Karola Szymanowskiego 6 25-361 Kielce tel.: 41 34-35-340, fax: 41 34-35-343 e-mail: sekretariat@kielce.rdos.gov.pl |
Opłata |
Opłacie skarbowej podlega wydanie decyzji innej, niż wymieniona w załączniku do ustawy skarbowej, do której mają zastosowanie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego - 10 zł. Tytuł wpłaty: Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia działań naprawczych |
Tryb odwoławczy | Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia |
Uwagi / inne informacje | Brak |
- Pierwsza publikacja:
- 29.09.2021 13:29 Ewa Lato-Obara
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Lato-Obara
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi | 2.0 | 12.07.2022 09:35 Ewa Lato-Obara |
Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi | 1.0 | 29.09.2021 13:29 Ewa Lato-Obara |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP