W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000, Oddział ds. Szkód w środowisku oraz Informacji o Środowisku
Zadanie Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w powierzchni ziemi
Podstawa prawna Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie, część I ust. 53 załącznika do ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek winien zawierać projekt planu remediacji obejmujący informacje o:

1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;

2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;

3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy;

4) o nazwach substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust.1a ustawy  Prawo ochrony środowiska;

5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartość w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;

6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;

7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 – jeżeli zachodzi taka potrzeba;

8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;

9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;

10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy Prawo ochrony środowiska.
 

Forma załatwienia sprawy Uzgodnienie w formie decyzji
Miejsce złożenia dokumentów Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach
ul. Karola Szymanowskiego 6
25-361 Kielce
tel.: 41 34-35-340, fax: 41 34-35-343
e-mail: sekretariat@kielce.rdos.gov.pl
Opłata

Opłacie skarbowej podlega wydanie decyzji innej, niż wymieniona w załączniku do ustawy skarbowej, do której mają zastosowanie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego - 10 zł. Tytuł wpłaty: Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia działań naprawczych

Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia
Uwagi / inne informacje Brak
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.09.2021 13:29 Ewa Lato-Obara
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewa Lato-Obara
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi 2.0 12.07.2022 09:35 Ewa Lato-Obara
Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi 1.0 29.09.2021 13:29 Ewa Lato-Obara

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}