W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000
Zadanie Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.
Podstawa prawna art. 44 ust. 3a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia

sprawy

Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.

W przypadku ustanowienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności:
- rodzaj użytku ekologicznego: naturalny zbiornik wodny, śródpolne oczko wodne, kępa drzew, kępa krzewów, bagno, torfowisko, wydma, płat nieużytkowanej roślinności, starorzecze, wychodnia skalna, skarpa, kamieniec, siedlisko przyrodnicze, stanowisko rzadkiego lub chronionego gatunku rośliny/zwierzęcia/grzyba, ostoja rośliny/zwierzęcia/grzyba, miejsce rozmnażania lub sezonowego przebywania rośliny/zwierzęcia/grzyba,
- opis przyrodniczy lub informacje dodatkowe na temat użytku ekologicznego,
- położenie: szczegółowy opis lokalizacji (powiat, gmina, miejscowość, nadleśnictwo, leśnictwo, obręb, oddział/pododdział, działka (-i) ewidencyjna (-e) wraz z powierzchnią każdej działki z osobna wg stanu geodezyjnego na dzień, powierzchnia całkowita),
- przebieg granicy użytku ekologicznego w formie załącznika mapowego do projektu uchwały,
- szczególne cele ochrony,
- ustalenia dotyczące ochrony czynnej użytku ekologicznego,
- zakazy właściwe dla obiektu wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody,
- nazwę sprawującego nadzór,
- uzasadnienie, ocenę skutków regulacji.

Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o ustanowienie użytku ekologicznego:
- ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie dopuszczenia działań mających na celu utrzymanie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),
- ocena zagrożeń dla użytku ekologicznego (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),
- dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania),
- uzasadnienie merytoryczne wyboru zakazów z katalogu zakazów określonych w ww. art. 45 ust. 1,
- określenie położenia w stosunku do innych form ochrony przyrody wskazanych w art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody.

W przypadku zniesienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności:
- wskazanie aktu prawa miejscowego dla likwidowanego użytku ekologicznego,
- wskazanie przesłanek do zniesienia ochrony z użytku ekologicznego,
- uzasadnienie.

Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o zniesienie ochrony:
- ocena utraty wartości przyrodniczych i krajobrazowych, ze względu na które ustanowiono użytek ekologiczny,
- dokumentacja poświadczająca konieczność realizacji inwestycji celu publicznego i brak rozwiązań alternatywnych lub konieczność zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji):
» ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie działań mających na celu przywrócenie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony,
» ocena zagrożeń (negatywnych zjawisk powodujących zanikanie przedmiotu ochrony) dla użytku ekologicznego,
- dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego przeznaczonego do zniesienia ochrony (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania).
Forma załatwienia sprawy Uzgodnienie pisemne w trybie art. 106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Miejsce złożenia dokumentów Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu
ul. Jana Długosza 68
51-162 Wrocław
tel.: 71 74-79-300, fax: 71 75-85-741
e-mail: sekretariat@wroclaw.rdos.gov.pl
Opłata Brak
Tryb odwoławczy Zażalenie w terminie 7 dni do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
Uwagi / inne informacje Brak
Wnioski do pobrania Brak
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.02.2022 10:16 Dariusz Zieliński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
D. Zieliński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego. 2.0 11.07.2023 10:59 Teresa Chachulska
Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego. 1.0 11.02.2022 10:16 Dariusz Zieliński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}