W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak załatwić sprawę

Zasady obsługi podatnika

Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

Godziny obsługi klienta:

  • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
  • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu

Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl i serwisie www.biznes.gov.pl

Kontakt telefoniczny z urzędem

W poniedziałki w godzinach 8:00 - 18:00, od wtorku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 z Urzędem Skarbowym można kontaktować się w wybranych sprawach za pomocą dedykowanych numerów telefonicznych. Zobacz spis numerów telefonów.

Dokumenty można składać w następujący sposób:

  • pisemnie na adres: ul. Księdza Jerzego Popiełuszki 8, 95-100 Zgierz;
  • osobiście w siedzibie Urzędu;
  • elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: us.zgierz@mf.gov.pl;
  • na informatycznych nośnikach danych (potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej)

 

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawnych:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa,
  • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r.  w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej (załącznik nr 2 instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego w Izbach Administracji Skarbowej),
  • Zarządzenia nr 3 Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sądowoadministracyjnych,
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
  • Regulamin organizacyjny Izy Administracji Skarbowej w Łodzi.

Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu zasad wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
Zgodnie z Ordynacją podatkową załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej (art. 139 § 1 Op).
Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę, lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie. (art. 139 § 2).
W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie urząd ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 140 § 1 Op). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 139 § 4 Op).
Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu wyższego stopnia , tj. do Ministerstwa Finansów (art. 141 §1 Op). Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Ministerstwa Finansów za pośrednictwem organu pierwszej instancji, który tę decyzję wydał.
Sprawy załatwiane są w formie pisemnej. Uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin organizacyjny Organu.

Stan spraw

Sprawy w Urzędzie Skarbowym załatwiane są na bieżąco, zgodnie z procedurami i w terminach określonych przepisami prawa.

W sprawach indywidualnych uprawnione podmioty mogą zasięgnąć informacji stawiając się osobiście w siedzibie Urzędu Skarbowego w Wieruszowie.

Procedury i terminy określają następujące przepisy:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
  • Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
  • Ustawa  z dnia 17.06.1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
  • Ustawa z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy
  • Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29.12.2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe

Pliki do pobrania:

O zaświadczenie zawnioskuj elektronicznie w e-Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, jakie to proste.

Zaświadczenia wydane na wniosek złożony przez e-US nie podlegają opłacie skarbowej

Opłata skarbowa na rzecz właściwego Urzędu Miasta (od wydanych zaświadczeń (nie złożonych w e-US),  udzielonych pełnomocnictw,  wydanych kserokopii dokumentów potwierdzanych za zgodność z oryginałem) wnoszona jest na rachunek Urzędu Miasta podany w zakładce Numery rachunków bankowych

Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o wydanie zaświadczenia.

Kwoty opłat skarbowych:

  • opłata skarbowa 21 zł – od zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości
  • opłata skarbowa 17 zł – od zaświadczenia dot. zapłaty podatku lub zwolnienia z podatku od spadków i darowizn, w podatku od czynności cywilnoprawnych.
  • opłata skarbowa 17 zł -  od udzielonego pełnomocnictwa (zwolnieniu z opłaty skarbowej podlegają pełnomocnictwa, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)

wysokość opłaty skarbowej regulują przepisy ustawy z 16 listopada 2006 roku o płacie skarbowej – załącznik do ustawy

Zaświadczenia możesz otrzymać już w ciągu kliku minut w e-Urzędzie Skarbowym po zalogowaniu na stronie https://www.podatki.gov.pl/zaswiadczenia/

Wybierz zaświadczenie, które chcesz otrzymać, wypełnij wniosek i prześlij on-line do urzędu. To najszybszy, bezkosztowy sposób uzyskania zaświadczenia, którego potrzebujesz.

W e-US możesz złożyć wniosek, aby otrzymać:

Formularze do druku:

dostępne na portalu podatkowym:

Materiały

Wniosek o wydanie zaświadczenia dot. nabycia podlegającego przepisom ustawy o podatku od spadków i darowizn
Wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_dot​_nabycia​_podlegającego​_przepisom​_ustawy​_o​_podatku​_od​_spadków​_i​_darowizn.odt 0.08MB
Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych
Wniosek​_o​_ulgę​_w​_spłacie​_zobowiązań​_podatkowych.odt 0.05MB
Oświadczenie o stanie majątkowym osoby prawnej jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej
Oświadczenie​_o​_stanie​_majątkowym​_osoby​_prawnej​_​_jednostki​_organizacyjnej​_niemającej​_osobowości​_prawnej.odt 0.05MB
Oświadczenie o stanie majątkowym osoby fizycznej prowadzącej nieprowadzącej działalność gospodarczą
Oświadczenie​_o​_stanie​_majątkowym​_osoby​_fizycznej​_prowadzącej​_nieprowadzącej​_działalność​_gospodarczą.odt 0.05MB
Oświadczenie o spełnieniu warunków do zastosowania ulgi z art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn – dotyczy postępowań podatkowych zgon przed 2007 r.
Oświadczenie​_o​_spełnieniu​_warunków​_do​_zastosowania​_ulgi​_z​_art​_16​_ustawy​_o​_podatku​_od​_spadków​_i​_darowizn​_–​_dotyczy​_postępowań​_podatkowych​_zgon​_przed​_2007​_r.odt 0.04MB
Oświadczenie o spełnieniu warunków do zastosowania ulgi z art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn – dotyczy postępowań podatkowych zgon po 2007 r.
Oświadczenie​_o​_spełnieniu​_warunków​_do​_zastosowania​_ulgi​_z​_art​_16​_ustawy​_o​_podatku​_od​_spadków​_i​_darowizn​_–​_dotyczy​_postępowań​_podatkowych​_zgon​_po​_2007​_r.odt 0.05MB
Informacja dotycząca nieruchomości stanowiącej przedmiot umowy sprzedaży, darowizny Albo przedmiot spadku lub zasiedzenia (wg stanu z dnia nabycia lub śmierci spadkodawcy)
Informacja​_dotycząca​_nieruchomości​_stanowiącej​_przedmiot​_umowy​_sprzedaży,​_darowizny​_Albo​_przedmiot​_spadku​_lub​_zasiedzenia​_(wg​_stanu​_z​_dnia​_nabycia​_lub​_śmierci​_spadkodawcy).odt 0.04MB
Informacja dotycząca lokalu stanowiącego przedmiot umowy sprzedaży, darowizny lub spadku (wg stanu z dnia nabycia lub śmierci spadkodawcy)
Informacja​_dotycząca​_lokalu​_stanowiącego​_przedmiot​_umowy​_sprzedaży,​_darowizny​_lub​_spadku​_(wg​_stanu​_z​_dnia​_nabycia​_lub​_śmierci​_spadkodawcy).odt 0.08MB
{"register":{"columns":[]}}